تابستان امسال خاموشی خواهیم داشت؟

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر از ضرورت مدیریت مصرف برق توسط مشتریکن برای عبور از پیک تابستانه خبرداد.

تابستان امسال خاموشی خواهیم داشت؟محمودرضا حقی فام معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیردر خصوص برخی اخبارمنتشر شده مبنی بر قطعی های احتمالی طی تابستان سال جاری به خبرنگار اقتصاد و انرژی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت:قطعی برق حداقل برای این هفته را نخواهیم داشت. در حال حاضر مصرف در مرز 49 هزار مگاوات قرار گرفته است و این در حالی است که ما به راحتی تا 51 هزار مگاوات را تولید می کنیم.

وی ادامه داد: با افزایش دما وجهش مصرف برق امکان کمبود در مدار را شاهد خواهیم بود اما شرکت توزیع توانیر آمادگی کامل برای هرگونه چالش احتمالی را داراست.

حقی فام تصریح کرد:بر خلاف تصور عامه مردم ساعات پیک مصرف در روز فشار بیشتری را بر مدار وارد می کند.در حال حاضر پیک مصرف در روز از ساعت 12 ظهر تا ساعت 16 و پیک مصرف شبانه از ساعت 20 تا 23 می باشد که مصرف در پیک شب هزار و 500 مگاوات کمتر از روز است.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به رسیدن مصرف مشترکین برق به مرز 51 هزار مگاوات طی هفته گذشته ، اظهار داشت:توانیر برنامه های ویژه ای را برای تابستان در نظرداشته که یکی از آن ها ذخیره عملیاتی است که در صورت لزوم از این برنامه های مدیریتی استفاده خواهد کرد.

وی افزود: با افزایش بار به بخش های صنعتی که طرف همکاری ما هستند اعلام کاهش مصرف می کنیم که این امر سبب تنظیم برق در مدار توزیع برق خواهد شد.این بخش ها قادر هستند با کاهش مصرف خود تا هزار مگاوات برای ما برق تامین کنند و شرکت توانیر نیز درعوض برای آن ها تخفیفاتی در نظر خواهد گرفت.

حقی فام تاکید کرد:امسال با استفاده از تکنیک های مدیریت مصرف، مجبور به احداث نیروگاه های جدیدتر نشدیم و تنها تعداد اندکی به نیروگاهها افزوده شده است.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر یاد آور شد: از مشترکین  تقاضا داریم تا در بخش خانگی در ساعت های پیک مصرف تا حد ممکن صرفه جویی را انجام داده و در این ساعات از وسایل غیر ضروری پرمصرف استفاده نکنند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار