پرتاب تخم‌مرغ به سمت نخست‌وزیر کره جنوبی در اعتراض به استقرار سامانه تاد

ساکنان منطقه «سانگجو» در جنوب شرق کره جنوبی نسبت به استقرار سامانه موشکی تاد در نزدیکی محل زندگی خود اعتراض کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ساکنان خشمگین یک شهرک در کره جنوبی در اعتراض به طرح دولت این کشور برای استقرار سامانه موشکی آمریکایی تاد در مجاورت منطقه محل سکونت خود، به سمت «هوانگ کیو،» نخست وزیر کشورشان، تخم مرغ و بطری های آب پرتاب کردند.

نخست وزیر کره جنوبی روز جمعه برای تشریح برنامه های دولت به منظور استقرار سامانه موشکی تاد به منطقه «سانگجو» در جنوب شرق این کشور سفر کرده بود،  اما بلافاصله پس از آغاز سخنرانی وی در جمع مردم این شهر، ساکنان خشمگین با ایجاد سر و صدا و به نشانه اعتراض به استقرار این سامانه موشکی در منطقه محل سکونت خود،‌ به سوی نخست وزیر تخم مرغ و بطری های شیشه ای پرتاب کردند.

هیچ یک از این تخم مرغها به طور مستقیم به شخص نخست وزیر اصابت نکرد و مأموران امنیتی با استفاده از چتر و کیف از وی محافظت کردند.

دولت کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرده بود که قصد دارد به منظور مقابله بهتر با تهدیدات موشکی کره شمالی، سامانه موشکی پیشرفته تاد را در شهرک سانگجو در جنوب شرق این کشور  مستقر سازد .اما ساکنان شهر سانگجو با برپایی اعتراضات اعلام کردند درباره خطرات احتمالی و بهداشتی حاصل از استقرار این سامانه موشکی در منطقه خود نگران هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار