در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد

ارتش سوریه، توانایی 67 گروه مسلح را کاهش داد

استاد دانشگاه و کارشناس روابط بین الملل گفت: ارتش سوریه در یک سال اخیر قابلیت تهاجمی 67 گروه مسلح را کاهش داده است.

"ابراهیم متقی" در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات میدانی سوریه اظهارداشت: ارتش سوریه، در یک سال اخیر، قابلیت تهاجمی 67 گروه مسلح را کاهش داده است.

وی افزود: ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان، توانسته‌اند به خوبی در استان‌های مختلف سوریه در مقابل تروریست‌های تکفیری بایستند.

این کارشناس روابط بین‌الملل، با اشاره به اینکه برای آینده صلح در منطقه نیروهای جبهه مقاومت، باید کنترل مناطق بیشتری از استان‌های شمالی و به خصوص لاذقیه را به دست بگیرند، تصریح کرد: البته دیپلماسی ادامه قابلیت های راهبردی است که همه کشورها می‌توانند از آن بهره ببرند و این دیپلماسی می‌تواند در موضوع سوریه هم، نقش خود را ایفا کند.

گفتنی است؛ ارتش و نیروهای مردمی سوریه، پنج سال است که با تروریست‌های تکفیری مورد حمایت عربستان سعودی قطر و برخی دیگر از کشورهای منطقه، مقابله می‌کنند و در این پروسه توانسته‌اند موفقیت‌های گسترده‌ای را به دست آورند.

افزودنی است؛ سه استان از استان‌های شمالی سوریه از جمله حلب، لاذقیه و ادلب، بسیار مهم هستند و از اکتبر سال گذشته، ارتش سوریه توانسته است در جبهه لاذقیه، پیروزی‌های بسیار چشمگیری را به دست آورد و تا نزدیکی مرز ترکیه پیش برود.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار