جمهوری‌خواهان آمریکا خواستار جریمه یک شرکت چینی به دلیل نقض قانون کنترل صادرات به ایران شدند

تعدادی از قانونگذاران آمریکایی در نامه ای از دولت اوباما خواستند شرکت "زد تی ئی" را به دلیل نقض قانون تحریم ایران جریمه کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، 14 نفر از قانونگذاران جمهوری خواه آمریکا روز گذشته از دولت باراک اوباما خواستند شرکت چینی "زد تی ئی" را که در زمینه ارائه تجهیزات مخابراتی فعالیت می کند، به دلیل نقض قانون کنترل صادرات به ایران، جریمه کند.

این اعضای جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا به رهبری "رابرت پیتنجر،"  نماینده حوزه انتخابیه نهم کارولینای شمالی در نامه ای به 3 وزیر کابینه نوشتند: "این شرکت بزرگ چینی آشکارا در تلاش است از قوانین تحریم های آمریکا و کنترل صادرات این کشور فرار کند تا محصولات خود را به ایران بفروشد."

این درحالیست که مقامات شرکت "زد تی ئی" برای اظهار نظر در این خصوص در دسترس نبودند.

قانونگذاران در این نامه خطاب به وزرای بازرگانی، خزانه داری و امور خارجه نوشتند: "از شما می خواهیم زد تی ئی را مجازات کنید. ما نمی خواهیم شاهد این باشیم که اثر گذاری قانون کنترل صادرات به خطر بیفتد."

جمهوری خواهان از وزارت بازرگانی آمریکا نیز درخواست کردند تحریم ها علیه زد تی ئی را که اوایل سال جاری میلادی معلق شده بود، بار دیگر اعمال کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار