یزد؛

بهره برداری ازدومین مرکز EOSخاورمیانه برای نخستین بار در کشور

برای نخستین بار در کشور دستگاه پیشرفته تصویربرداری دوبعدی و سه بعدی (EOS) در یزد به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ رییس مرکز تصویر برداری بیمارستان شهید صدوقی  گفت: از آنجایی که بیش از 40 درصد جمعیت کشور مشکل اسکلتی- استخوانی دارند و با توجه به اینکه 80 درصد اعمال جراحی بر روی ستون فقرات، زانو و لگن انجام می شود و محدودیت های تصویربرداری از طریق ام آر آی، سی تی اسکن، سونوگرافی و... ارائه خدمات درمانی و تشخیصی را با مشکلاتی مواجهه می کند، لذا راه اندازی این دستگاه پیشرفته، کیفیت و روند درمان بیمار را به طور چشمگیریبهبود می بخشد.

رضا نفیسی مقدم خاطر نشان کرد: دستگاه تصویربرداری دو بعدی و سه بعدی EOS،برای دومین بار پس از کشور قطر، در خاورمیانه راه اندازی گردیده  وهم اکنون در بخش تصویر برداری بیمارستان شهید صدوقی یزد با تعرفه دولتی، مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به کاهش زمان تصویر برداری دو دقیقه برای تمام بدن با این دستگاه افزود: شدت یا دز اشعه در تصویربرداری با این دستگاه، 90 درصد کمتر از رادیو گرافی و 500 تا هزار مرتبه کمتر از سی تی اسکن می باشد و برخلاف سایر تجهیزات تصویربرداری موجود، قادراست هم به صورت نشسته و هم به صورت ایستاده( بسته به شرایط جسمی بیمار) از تمامی بدن تصویربرداری نماید.

نفیسی گفت: دستگاه پیشرفته EOS ، تصویر را در اندازه واقعی ارائه می کند و برخلاف عکسهای ثبت شده از سایر دستگاهها نیازی به بزرگنمایی تصاویر نمی باشد.

وی افزود: این دستگاه قادر است به طور همزمان، 100 پارامتر را به صورت نمودار یا تصویر ارائه کند و دقت تصویربرداری EOS، به مراتب بسیار بیشتر از دستگاههای تصویربرداری موجود می باشد.

گفتنی است بیماران بومی و غیربومی جهت دریافت نوبت و تعیین وقت قبلی می تواننداز طریق شماره تلفن 3183775-035 با بخش رادیولوژی بیمارستان شهید صدوقی تماس حاصل نمایند.

  انتهای پیام/ی

برچسب ها: یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار