اهواز؛

بررسی آتش سوزی پتروشیمی بوعلی با حضور وزیر نفت

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس گفت: هفته آینده حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی ماهشهر با حضور وزیر نفت بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فریدون حسنوند بیان کرد: از آنجا که حادثه پتروشیمی بوعلی درسطح ملی بوده است، لذا کمیسیون انرژی مجلس به این موضوع ورود کرده و بررسی ها برای ریشه یابی آن تا حصول نتیجه ادامه پیدا می کند.

نماینده مردم اندیمشک درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این نشست برآورد خسارات آتش سوزی در پتروشیمی ماهشهر و راهکارهای پیشگیری از حادثه های مشابه ارائه می شود، افزود: میزان موفقیت عمکرد سیستم ایمنی پتروشیمی مذکور و همچنین مناسب یا عدم کیفیت تجهیزات مناسب این پتروشیمی بررسی می شود.

حسنوند اظهار داشت: مقرر شد هیاتی از نمایندگان مجلس، بخش هایی از پدافند غیرعامل، متخصصان و کارشناسان فنی به منطقه اعزام شوند و گزارش های در خصوص آتش سوزی پتروشیمی ماهشهر به کمیسیون ارائه شود و پس از جمع آوری اطلاعات و استماع نظر وزیرنفت گزارشی در این خصوص تهیه شود.

وی با بایان اینکه گزارش نهایی به صحن علنی و رسانه ها ارائه می شود، خاطرنشان کرد: دلایل و ریشه های وقوع حادثه و راهکارهایی در زمینه مدیریتی،فنی و ایمنی دراین گزارش گنجانده می شود تا از تکرار حوادث این چنینی که خسارت فراوانی برای کشور به همراه دارد، جلوگیری شود.

آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر از چهارشنبه 16 تیرماه آغاز شد.

آتش سوزی در برج ٨٠٠١ که با ١٢١ متر ارتفاع یکی از بلندترین برج های پتروشیمی است، بامداد پنجشنبه ١٧ تیرماه تقریبا به طور کامل مهار شد.

آتش در مخزن این پتروشیمی که صبح پنجشنبه مهار شده بود بار دیگر زبانه کشید که بامداد شنبه نوزدهم تیرماه مهار شد.

به گفته مدیران شرکت بیمه ایران، این آتش سوزی 60 میلیون یورو خسارت وارد کرد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.