وزیر امور زنان افغانستان ابقا شد

وزیر امور زنان که برای استیضاح مجلس نمایندگان فراخوانده شده بود، با رای نمایندگان در مقامش ابقا شد.

دلبر نظری در وزارت زنان ماندنی شد

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، دلبر نظری وزیر امور زنان که به دلیل بی‌کفایتی، تقرریهای غیر قانونی و سوء استفاده از صلاحیت خود در نشست امروز چهارشنبه ۲۳سرطان مجلس فراخوانده بده بود دوباره در مقامش ابقا شد.

خانم نظری هرگونه بی کفایتی اش را در اداره رد کرد و گفت که کارهایش را بر اساس اصول و صلاحیت های داده شده در حد توان به موقع انجام داده است و هیچ گونه کوتاهی در راستای رفع مشکلات زنان نکرده است.

او در مورد تقرری ها در این وزارت یاد آور شد که همه تقرری ها در وزارت امور زنان از سوی حکومت انجام شده و او نقشی در گزینش افراد نداشته است.

به گفته وی، تمامی بست های مربوط به وزارت زنان که با افراد دارای تحصیلات صنف ۱۲ اداره می شدند، بر اساس اصول و مقررات به اعلان داده شده است.

وزیر امور زنان همچنین در مورد پرسش که چرا از طالبان خواسته است که با عاملان خشونت در برابر زنان برخورد کند بیان داشت: "در ماه رمضان خشونت ها علیه زنان در برخی ولایات بیشتر شد و این مساله برای ما نگران کننده بود؛ بنأ ما هم بالای نهادهای دولتی و هم بالای طالبان برای دادخواهی از حقوق زنان صدا بلند کردیم که جلو خشونت بر زنان را بگیرند".

دلبر نظری هرگونه تصمیم گیری و تقرری براساس سلیقه های شخصی و قومی را رد کرد.

پس از ارائه پاسخ به سوالات نمایندگان، سه عضو مجلس به نمایندگی از اعضای صحبت کردند که قناعت شان حاصل شده بود و سه عضو دیگر به نمایندگی از اعضای گب زدند که با پاسخ های وزیر امور زنان قناعت شان فراهم نشده بود.

موافقان می گفتند که وزیر امور زنان قابل استیضاح بود ولی با ارائه پاسخ قابل صلب اعتماد نیست؛ اما نمایندگان مخالف تاکید داشتند که پاسخ های وزیر امور زنان قناعت آنان را حاصل نکرده است و باید مبارزه با فساد از یک جای توسط مجلس شروع شود.

سرانجام نمایندگان مجلس برای دادن رای قناعت و عدم قناعت به پای صندوق های رای رفتند که آرای عدم قناعت دو ثلث آرای استفاده شده را کامل نکرد و وزیر امور زنان دوباره در جای خود باقی ماند.

شمار آرای استفاده شده در صندوق ۱۲۴ رای بود که دو ثلث آن۸۲ می شد؛ اما آرای عدم قناعت وزیر امور زنان ۶۸ رای یعنی کمتر از دو ثلث کل آرای استفاده شده بود.

بنا بر این خانم نظری دوباره در پست وزارت امور زنان باقی ماند.

انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، وزارت ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.