بندرعباس؛

معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ادبی منطقه ای پرواز تا آسمان

برگزیدگان نخستین جشنواره ادبی منطقه ای پرواز تا آسمان امروز در بندرعباس معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یکی از بهترین راه های مبارزه با دشمنان را هنر دانست و گفت: هنرمندان در این گونه جشنواره ها با استفاده از زبان هنر که زبانی گویا ، همه پسند و همه فهم است می توانند جنایات دشمنان را برای مجامع بین المللی بازگو کنند.
سردار سرخیلی افزود: واقعه 12 تیر و سقوط هواپیمای مسافری ایرباس ایران به وسیله ناو جنگی وینسنس آمریکا یکی از بارز ترین و شاخص ترین صحنه های مبارزه ، قبض و کینه دشمنان از ماست.
وی با اشاره به ضرورت انتقال چگونگی وقوع برخی وقایع تاریخی همچون واقعه 12 تیر به نسل جدید گفت: با توجه به شهادت 45 مسافر از 11 کشور مختلف در این هواپیمای مسافری می توان این جشنواره را در سطح بین المللی و کشوری نیز برگزار کرد.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همچنین انقلابی بودن را به معنای شناخت کامل دشمن و مبارزه سخت و مقتدرانه با آن عنوان کرد.
معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ادبی منطقه ای پرواز تا آسمان
دبیر اجرایی این جشنواره در مراسم اختتامیه این جشنواره ادبی گفت: این جشنواره با محوریت واقعه 12 تیر و سقوط هواپیمای مسافری ایرباس ایران در بخش های شعر، داستان و خاطره برگزار شد.
سمیه باستین افزود: 220 اثر از شاعران و نویسندگان استان های سیستان و بلوچستان، بوشهر، خوزستان و هرمزگان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
وی گفت: آثار ارسالی با نظر 7 داور این جشنواره بررسی و در نهایت 6 اثر به عنوان اثر برگزیده معرفی شدند.
دبیر اجرایی نخستین جشنواره ادبی منطقه ای پرواز تا آسمان افزود: 3 نفر در بخش شعر، 2 نفر در بخش داستان و 1 نفر در بخش خاطره گویی برگزیده شدند.
باستین با اشاره به شهادت 66 کودک در این واقعه گفت: از 2 کودک شاعر نیز در این جشنواره تقدیر شد.
وی افزود: آقای ناصریان به عنوان نفر اول بخش شعر ، خانم رحیمی به عنوان نفر اول بخش داستان و آقای حیدری زاده به عنوان نفر اول بخش خاطره گویی شناخته شدند.
دبیر اجرایی نخستین جشنواره ادبی منطقه ای پرواز تا آسمان با اشاره به رونمایی از 2 کتاب بهشت در باتلاق و آواز گندم ها در این جشنواره گفت: این کتاب ها شامل مجموعه خاطرات پنجمین و ششمین جشنواره استانی دفاع مقدس هر کدام در هزار و 100 نسخه با همکاری حوزه بسیج سردار شهید عیسی بهرامی چاپ شده است.
حجت الاسلام بهزاد پودات دبیر علمی نخستین جشنواره ادبی منطقه ای پرواز تا آسمان نیز در این مراسم ضمن قرائت بیانیه داوران این جشنواره با بیان وضعیت کیفی آثار ارسالی به جشنواره گفت: بیشتر آثار ارسالی سطحی و ضعیف ، چند وجهی و قابل تعمیم به هرگونه واقعه دردناک، غیر حرفه ای و غیر ادبی و ناپخته بود.
در پایان از منتخبین جشنواره بادبادک ها ویژه کودکان نیز با اهدای جوایر تقدیر شد.
معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ادبی منطقه ای پرواز تا آسمان

معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ادبی منطقه ای پرواز تا آسمان
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.