یاسوج؛

گازرسانی به ساخت و سازهای غیرمجاز سروک

مدیرعامل شرکت گازاستان گفت: گازرسانی به ساخت و سازهای غیر مجاز سروک در نتیجه فشارهای کمرشکن به شرکت گاز بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد موضوع انشعابات غیرمجاز و میزان تصادفات در محورهای برون شهری استان مطرح شد.

اما موضوع مهمی که در این نشست به آن پرداخته شد زمین‌خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز و نقش دستگاه‌های خدمات‌رسان استان در ارائه خدمات به این ساخت و سازهای غیرمجاز است.

سید حسین کاظمی مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: آب و فاضلاب، شرکت برق و در موارد کمتری شرکت گاز نقشی در زمین‌خواری و تغییر اراضی کاربری دارند.

وی با اشاره به اینکه تذکرات لازم به دستگاه‌های خدمات‌رسان متخلف داده شود، گفت: دستورالعملی از مرکز کشور ارسال شده که در این دستورالعمل دستگاه‌های خدمات‌رسان که ساخت و سازهای غیرمجاز را انشعاب می‌دهند از سه ماه تا 6 حبس مجازات می‌شوند.

این مسؤول تصریح کرد: ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه سروک بویراحمد به یک معضل تبدیل شده که در ساخت و سازهای غیرمجاز در این منطقه هم آب و فاضلاب شهری، برق و گاز خدمات‌رسانی کردند.

کاظمی با بیان اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان از ارائه خدمات به ساخت و سازهای غیرمجاز خودداری کنند، افزود: اگر همه دستگاه‌ها و متولیان امر وظایف خود را به درستی انجام دهند دیگر نیازی به ورود دستگاه قضایی نیست.

در ادامه سید علی لدنی‌نژاد با اشاره به مشکلات دستگاه‌های خدمات‌رسان گفت: بسیاری از ساخت و سازهای حاشیه شهرها و ساخت و سازهای غیر مجاز به صورت شبانه انجام می‌شود و حتی به صورت غیرمجاز از انشعابات نیز استفاده می‌کنند.

مدیرعامل آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد افزود: حتی چندین بار انشعابات ساخت و سازهای غیرمجاز را قطع کردیم اما باز هم این انشعابات وصل شدند.

در ادامه هوشنگ صیدالی مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اینکه به عنوان مدیرعامل شرکت گاز کاری خارج از ضوابط قانونی انجام نداده‌ایم، گفت: یکی از دستگاه‌های که بدون استعلام کاری انجام نمی‌دهد شرکت گاز است.

وی به مشکلات شرکت گاز در خصوص خدمات‌رسانی به ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره کرد و افزود: در همین تعاونی فرمانداری  اکبرآباد روزانه بالای 50 تا 160 نفر ارباب رجوع داریم چرا که زمین را به صورت تعاونی گرفتند و ساخت و ساز در آن هم انجام شده که سه سال برای گازرسانی به این ساخت و ساز غیرمجاز به ما فشار می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه در گازرسانی به سروک مقاومت کردیم اما فشارهایی که به ما وارد شد کمر ما را شکست افزود: در نتیجه مجبور شدیم به ساخت و سازهای غیرمجاز در سروک گازرسانی کنیم.

صیدالی گفت: جلسه‌ای در استانداری کهگیلویه و بویراحمد تحت عنوان خدمات‌رسانی به سکونت‌های غیر رسمی تشکیل شد و ما در بیش از 20 جلسه آن شرکت کردیم.

وی اضافه کرد: در این جلسه  همه از ما خواسته شد مشکلات مردم در منطقه زیرتل، تل زالی، اکبرآباد، نجف آباد و سروک را حل کنیم و حتی گفتن مصوبه دولت است و با کمک استانداری مشکلات حل شود.


انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.