حکم برائت کلینتون، دادستان کل آمریکا را به مجلس نمایندگان کشاند

لورتا لینچ برای توضیح درباره پرونده ایمیل‌های شخصی کلینتون به مجلس نمایندگان آمریکا رفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یواس‌ای تودی، اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، «لورتا لینچ» دادستان کل این کشور را به دلیل تصمیم اخیر وزارت دادگستری آمریکا برای مختومه اعلام کردن پرونده ایمیل‌های شخصی هیلاری کلینتون – نامزد انتخاباتی حزب دموکرات – مورد انتقاد قرار دادند. 

اعضای جمهوری‌خواه کمیسیون قضایی مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به دیدار لینچ و بیل کلینتون – رئیس جمهور اسبق آمریکا – پیش از اعلام حکم برائت نامزد انتخاباتی حزب دموکرات، مدعی‌اند هیلاری کلینتون در این پرونده مورد لطف دستگاه قضایی آمریکا قرار گرفته است؛ چراکه به اعتقاد آنها، ارسال اطلاعات طبقه‌بندی شده در یک بستر مجازی نامطمئن موضوعی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت.

آنها روز گذشته دادستان کل آمریکا را برای ارائه توضیحات لازم در این خصوص به نشست کمیسیون قضایی مجلس نمایندگان دعوت کردند. اما لینچ در این نشست ضمن امتناع از بازگویی محتویات محرمانه جلسات بازجویی از کلینتون، اعلام کرد مبنای صدور حکم برائت نامزد انتخاباتی حزب دموکرات، بی‌گناه شناخته شدن وی از سوی بازجویان پرونده بوده است. 

لینچ در این نشست به نقل از «جیمز کامی» - رئیس پلیس فدرال آمریکا – اعلام کرد بازجویان اف‌بی‌آی کلینتون را به دلیل "سهل‌انگاری بیش از اندازه" در ارسال اطلاعات طبقه‌بندی شده از طریق ایمیل مورد مواخذه قرار داده‌اند؛ اما پس از تکمیل بازجویی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توان او را به افشای عمدی اطلاعات طبقه‌بندی شده متهم کرد.  

دادستان آمریکا همچنین در این نشست شهادت داد که جلسه 30 دقیقه‌ای او با بیل کلینتون هیچ ارتباطی با پرونده همسر او نداشته است. 


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار