گیلان؛

ثابت ماندن نرخ مالیات مشاغل

مالیات مشاغل امسال در گیلان افزایش نمی یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛  مدیرکل امور مالیاتی گیلان با اعلام این خبر گفت: بر اساس قانون مالیات های مستقیم و هماهنگی سازمان امور مالیاتی با اتاق اصناف کشور نرخ مالیات های مشاغل همانند پارسال محاسبه می شود.
حسین حقیقی افزود: سقف معافیت مالیاتی درآمد مشاغل از 5طبقه به 3طبقه کاهش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 131قانون جدید مالیات های مستقیم به مشاغلی با درآمد 50میلیون تومان در سال 15درصد معافیت، تا 100میلیون تومان 20درصد و از 100میلیون تومان به بالا 25درصد معافیت مالیاتی تعلق می گیرد.
مدیر کل امور مالیاتی گیلان گفت: طرح جامع مالیاتی از نیمه دوم سال 93 در استان آغاز شده تاکنون در 3 شهرستان انزلی، لاهیجان و فومن به طور کامل اجرا شده و در رشت نیز به زودی تکمیل می شود.
حقیقی تصریح کرد: این طرح که با کمک دولت الکترونیک و با روش ارتباط رو در روی مودی و کارشناس مالیاتی انجام می شود تاکنون در 20استان به طور کامل اجرا شده و در گیلان به همراه 10استان دیگر درمرحله اجرایی شدن است.
وی افزود: هدف از اجرای این طرح تعیین سهمیه مالیاتی هر شهرستان، تسریع در زمان تشخیص، تعیین و پاسخ به پرونده های مودیان به صورت اطلاعات قابل دسترس کشوری و شفاف سازی درآمدهای اشخاص حقیقی و حقوقی است.
مدیرکل امور مالیاتی گیلان اعلام کرد: گیلان در زمینه وصول مالیات از مودیان به عنوان یک استان متوسط در بین 10استان نخست کشور قرار دارد.
حسین حقیقی گفت: سهم تعیین شده مالیات گیلان در سازمان برنامه و بودجه و سازمان کل امور مالیاتی کشور امسال 900میلیارد تومان است که در مقایسه با پارسال 12درصد بیشتر است.
وی با بیان اینکه پارسال 722میلیارد تومان معادل 95درصد 800میلیارد تومان سهم مالیاتی گیلان از مودیان وصول شد افزود: در3ماهه نخست امسال بیش از 167میلیارد تومان مالیات در گیلان وصول شد که به دلیل اجرای مناسب طرح خوداظهاری مالیاتی در مقایسه با مدت مشابه پارسال 29درصد افزایش یافت.
مدیرکل امور مالیاتی گیلان گفت: بر طبق قانون مالیات بر حقوق سال 95 افرادی که تا سقف 13میلیون ریال در ماه دستمزد می گیرند، از مالیات معاف هستند.
حسین حقیقی اعلام کرد: اشخاص حقیقی که اظهارنامه های مالیاتی خود را تا پایان تیر ارائه کردند، مشمول معافیت های مالیاتی می شوند.
وی  گفت: اشخاص حقیقی هم برای ارائه اظهارنامه های خود و استفاده از معافیت های معالیاتی فقط  تا 31تیر ماه فرصت دارند.



انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.