بشار جعفری: برخی کشورهای اروپایی در کشتار مردم سوریه دست دارند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت برخی از کشورهای اروپایی از ابتدای بحران سوریه به این کشور تروریست اعزام کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العهد، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، از قدرت‌های بین المللی خواست به دنبال ایجاد راه حل مناسب برای پایان دادن به جرایم اسرائیل در اراضی سوریه باشند. 

وی در سخنرانی خود در شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی اوضاع غرب آسیا گفت: باید فعالیت‌های شهرک سازی اشغالگران اسرائیلی در اراضی اشغالی فلسطین متوقف شود. شهرک سازی‌های اسرائیل به معنای نقض آشکار قوانین بین المللی و کنوانسیون‌های ژنو است و باید فورا متوقف شود. 

وی با مخالفت با اظهارات برخی از نمایندگان که درباره اوضاع سوریه سخن گفتند، تاکید کرد: هدف از این اظهارات، منحرف کردن توجهات از درگیری عربی-اسرائیلی است. 

وی از بازداشت بسیاری از سوری ها در جولان از جمله بازداشت مجدد ماندلا سوریه(صدقی مقت) خبر داد و علت بازداشت ماندلای سوریه را تلاش وی در رسوا کردن اسرائیل و برملا کردن حمایت این رژیم در حمایت از جبهه النصره و لواء یرموک وابسته به داعش دانست.

بشار جعفری گفت: این اقدامات و برگزاری جلسه کابینه اسرائیل در جولان اشغالی آیا نباید نگرانی هماهنگ کننده دبیر کل در امور صلح در خاورمیانه را به دنبال داشته باشد؟

وی افزود: اسرائیل همچنان قطعنامه های سازمان ملل را درباره جولان نادیده می گیرد، منابع طبیعی جولان را غارت می کند. شرکت آمریکایی اویک شروع به حفاری نفت در جولان سوریه در نزدیکی شهرک ناطور کرده است.

جعفری تاکید کرد: همه این اقدامات ناقض قوانین بین المللی و توافق ژنو و قطعنامه 497 شورای امنیت است و باید متوقف شوند. ما گزینه دیگری غیر از مقاومت در برابر اشغالگران با همه ابزار نداریم.

وی افزود: موضوع به اینجا ختم نمی شود و اسرائیلی ها اقدام به همکاری با گروههای تروریستی از جمله جبهه النصره می کنند و همه نوع کمک به آنها ارائه می دهند و تروریستهای زخمی شده در بیمارستان های اسرائیلی با هزینه قطری ها درمان می شوند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل خاطرنشان کرد: برخی از کشورهای اروپایی در کشتار ملت سوریه نقش دارند و از ابتدای بحران سوریه به این کشور تروریست اعزام کرده‌اند. 

وی افزود: «این کشور‌ها در ابتدا این افراد را «جهادی» توصیف می‌کردند ولی از زمانی که حملات تروریستی دامن این کشور‌ها را گرفته است، آنان را تروریست معرفی می‌کنند.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار