سفرای ۶ کشور شرق آسیا از پایانه صادراتی بازرگان بازدید کردند

سفرای ۶ کشور شرق آسیا با همراهی جمعی از مدیران وزارت امور خارجه و مسئولان محلی از پایانه صادراتی ۱۲ هکتاری بازرگان بازدید کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، سفرا و نمایندگان 6 کشور شرق و جنوب شرق آسیا با همراهی تعدادی از مسئولان و مدیران وزارت امور خارجه و با حضور امام جمعه ماکو، مدیرعامل منطقه آزاد ماکو و نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی و نیز فرمانداران و شهرداران شهرهای شمال غرب آذربایجان‌غربی از پایانه صادراتی 12 هکتاری بازرگان بازدید کردند.

احداث پایانه صادراتی 12 هکتاری منطقه آزاد ماکو در مجاورت گمرگ بازرگان در ابتدای جاده ساری سو، با هدف ساماندهی حجم بالای ترانزیت کالا از مرز بازرگان و به دلیل ضرورت وجود ترمینالی مناسب برای استقرار ماشین‌های ترانزیتی در دستور کار سازمان منطقه آزاد ماکو قرار گرفت و چندی پیش به بهره‌برداری رسید.

این پایانه شامل بخش‌های مختلفی از قبیل 3 سوله و یک هانگار با مساحت بیش از 12 هزار متر مربع، سوله تاسیسات با مساحت 125 متر مربع، کانال کشی به طول 620 م‌تر، تعداد زیادی برج‌ نوری، ساختمان اداری در دو طبقه، ساختمان نگهبانی و سردرب ورودی، تاسیسات مکانیکی و برقی و تاسیساتی محوطه ترمینال و محوطه‌ای با پوشش کف بتن غلتکی است که با بهره برداری از آن بخش اعظم از مشکلات ترانزیتی و گمرگی در مرز بازرگان حل می‌شود.

در واقع پایانه 12 هکتاری بازرگان بخشی از شهرک لجستیک منطقه آزاد ماکو است که عملیات اجرایی این شهرک در سه فاز تعریف شده که فاز اول آن در 12 هکتار به بهره برداری رسیده و فاز دوم آن در 80 هکتار و در مجموع با فاز سوم به مساحت 120 هکتار در طی سه سال به صورت کامل به بهره برداری می‌رسد.

در این بازدید علاوه بر مسئولان محلی، محمود فرازنده مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه، 7 نفر از مدیران و مشاوران این وزارتخانه به همراه ادوارد مارتین آرمنز سفیر فیلیپین، پنگیران عبدالصمد بن پنگیران هاجیل متاسان سفیر برونئی، اوکتاویانعلیم الدین سفیر اندونری، هریاندا لاتیف، رئیس بخش بازرگانی سفارت اندونزی، پانگ سان سفیر جمهوری خلق چین، لیانگ همگ وابسته سیاسی کشور چین در جمهوری اسلامی ایران، نگویان هونگ تاچ سفیر ویتنام و ریج کومسون وزیر مختار تایلند حضور داشتند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار