غفلت اپل از «مک‌بوک» میدان را به رقبایش واگذار کرد

سهام شرکت «اپل» در بازار آمریکا پایین‌تر از «شرکت لنوو» قرار گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرچون، معامله رایانه های شخصی (پی‌سی) مانند همیشه رو به کاهش است، اما شرایط خیلی هم نگران کننده نیست. تحلیلگران بر این باورند شرکت «اَپل» نیز به دلیل کاهش سهمش در بازار و کاهش معاملات رایانه‌های شخصی از این موضوع رنج می‌برد.

تحلیلگران کاهش 7.4 درصدی را در سه ماهه دوم سال 2015 و 2016 در نظر گرفته بودند. این در حالیست که این کاهش تنها 4.5 درصد بود که در مجموع 62.4 میلیون واحد را شامل می‌شود. شرکت‌های «لنوو» و «اَپل» از این کاهش معاملات متضرر شدند. این در حالیست که «هیولت پاکارد» و «ایسوس» چشم‌اندازی مثبت پیش رو دارند.

بنابر گزارش‌ها آمریکا به دلیل شرایط خوب دلار و ثبات تقریبی بورس، بهترین عملکرد را در بازار پی‌سی در سه ماهه دوم داشته است. افزایش ارزش دلار در مقابل دیگر ارزها باعث بالارفتن بهای اجناس و کاهش فروش در برخی مناطق شد. به نظر می‌رسد تمام مناطق غیر از آمریکای شمالی با کاهش معاملات پی‌سی روبرو شده‌اند. 

بنابر گزارش‌ها سهام اپل از 7.4 درصد در سه ماهه دوم سال 2015 به 7.1 درصد در سه ماهه اخیر کاهش یافته است. تحلیلگران بر این باورند این کاهش به دلیل غفلت اپل از ایجاد تغییرات جدید در «مک‌بوک» و میدان دادن به رقبایش بوده است.

شرکت پژوهشی «گارتنر» پیشبینی کرد سهام اپل 7.1  درصد باقی می‌ماند در حالیکه معاملات آن 4.9 درصد کاهش یافته است. سهام بازار پی‌سی اپل در آمریکا از 12.7 درصد به 11.2 درصد کاهش یافت. گارتنر کاهش سهام اپل در بازار آمریکا را از 13.8 درصد به 12.3 درصد اعلام کرد. سهام اپل در این کشور از لنوو کمتر شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار