عبدالله: انتخابات نباید بدون اصلاحات برگزار شود

رییس اجرایی دولت افغانستان می‌گوید، انتخابات نباید بدون آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی برگزار شود و این روند در هماهنگی با رییس جمهور فردا آغاز خواهد شد.

عبدالله: انتخابات نباید بدون اصلاحات برگزار شود
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عبدالله عبدالله، رییس اجرایی دولت افغانستان در نشست شورای وزیران گفت: تأخیر در اصلاحات انتخاباتی، سبب فاصله‌ گرفتن شماری از سیاست‌گران از نظام شده است.

به وی وعده‌ای را که حکومت برای آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی به شهروندان کشور داده بود، تا زمان برگزاری نشست بروکسل در ماه اکتبر سال جاری، عملی خواهد شد.

در همین حال، نعمت‌الله غفاری، معاون دوم مجلس نماینده‌گان به سلام‌وطندار می‌گوید که آغاز کار اصلاحات در نظام انتخاباتی وابسته به گرفتن رأی تأیید فرمان تقنینی رییس جمهور در مورد تشکیل، وظایف و صلاحیت‌های‌ کمیسیون‌های انتخاباتی از سوی شورای ملی است.

آقای غفاری تأکید می‌کند که آوردن هرگونه اصلاحات در نظام انتخاباتی پیش از تصویب فرمان تقنینی رییس جمهور، مخالف قانون اساسی کشور است.

مجلس نماینده‌گان فرمان تقنینی رییس جمهور برای آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی را با اکثریت آرا رد کرده، اما مجلس سنا با آوردن تعدیلاتی این فرمان را مورد تأیید قرار داده است.

حالا در نظر است تا یک روز دیگر کمیسیون مختلط از اعضای دو مجلس برای تصویب این فرمان ایجاد شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار