تدوین آیین نامه های سرمایه گذاری ریسک پذیر

آیین نامه های سرمایه گذاری ریسک پذیر، توسط صندوق حمایت از نحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک وزارت صنعت، معدن وتجارت تدوین شده و به زودی به صورت پایلوت اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدير عامل صندوق حمايت از تحقيقات و توسعه صنايع الكترونيك وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست تخصصي آشنايي با خدمات حمايتي صندوق حمايت از تحقيقات و توسعه صنايع الكترونيك وزارت صنعت، معدن و تجارت در مشهد گقت: اين صندوق شركتي مادر تخصصي و دولتي وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت است كه حمايت از تحقيقات و توسعه صنايع الكترونيك را بر عهده دارد .

وحدت با اشاره به اينكه اين صندوق فعاليت خود را به صورت اعطاي تسهيلات بلاعوض و يا تسهيلات با نرخ ترجيحي به افراد حقوقي به انجام مي رساند افزود: محوريت اعطاي اين تسهيلات، سرمايه گذاري ريسك پذير و خدمات كارشناسي، صدور ضمانت نامه و حمايت مالي و اعتباري از تحقيقات و توسعه صنايع الكترونيك مي باشد.

وي گفت: اعطاي تسهيلات مالي با نرخ ترجيحي، صدور ضمانت نامه، سرمايه گذاري ريسك پذير و خدمات كارشناسي، از جمله خدمات اين صندوق جهت حمايت از بخش خصوصي و تعاوني در زمينه تحقيقات و توسعه صنايع الكترونيك است.

مدير عامل صندوق حمايت از تحقيقات و توسعه صنايع الكترونيك وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: نرخ سود تسهيلات اين صندوق بسته به سطح فناوري و نوع فعاليت، 5 تا 15 درصد و ميانگين دوره بازپرداخت تسهيلات ، 3 سال مي باشد.

وحدت با بیان اینکه آیین نامه های سرمایه گذاری ریسک پذیر, تدوین شده و به زودی به صورت پایلوت اجرا می شود, تصریح کرد: بر این اساس, صندوق از شرکت هایی که بتوانند ریسک انجام طرح هایی توسط سایر شرکت ها را تامین نمایند, حمایت می کند.

وی اظهار کرد: ضمانت نامه های صندوق بر اساس مصوبه دولت, معادل ضمانت نامه های بانکی است که بدون سپرده و دارای سودی کمتر از شبکه بانکی کشور می باشد و برای تمامی ذی حسابان دستگاه های اجرایی لازم الاجرا است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.