جزئیات جدید از تیراندازی به محیط‌بان دنا تشریح شد

تیراندازی به محیط‌بان دنا با اسلحه جنگی/شناسایی اولیه مجرم

رئیس اداره محیط زیست سمیرم با بیان اینکه در حادثه تیراندازی به محیط‌بان دنا گلوله با اسلحه جنگی شلیک شده است، گفت: مجرم این حادثه از طریق چهره‌نگاری شناسایی شده است.

تیراندازی به محیط‌بان دنا با اسلحه جنگی/شناسایی اولیه مجرم
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پژمان خاکسار با اشاره به آخرین وضعیت محیط‌بان حادثه دیده منطقه دنا اظهار داشت: 3 روز پیش و با وقوع این حادثه محیط‌بان مجروح شده به بیمارستان سمیرم منتقل شد، وی تحت درمان ابتدایی قرار گرفت و تصمیم گرفته شد که درمان را پیگیری کند، خوشبختانه گلوله به‌صورت مستقیم به محیط‌بان شلیک نشده بود و فقط ترکش گلوله زیر آرنج وی به جا مانده بود.
 
وی درباره تقسیم‌بندی‌های منطقه دنا بیان کرد: منطقه دنا بیش از 100 هزار هکتار است که پیش از این حفاظت شده بود و الان به پارک ملی تبدیل شده است، در کشور 11 ذخیره گاه داریم که منطقه دنا دهمین ذخیره گاه "زیست کُره" است، بخشی از این منطقه شامل 40 هزار هکتار در حوزه استحفاظی استان اصفهان قرار دارد اما در بخش محیط زیست یکپارچه مدیریت این منطقه با استان کهگیلویه و بویر احمد است.
 
رئیس اداره محیط زیست سمیرم با بیان اینکه پیگیری اقدامات زیست محیطی، قضایی و حقوقی با شهرستان دنا است، گفت: براساس اخباری که به دست ما رسیده شناسایی‌های اولیه براساس چهره‌نگاری انجام شده است، چون فاصله محیط بان با شکارچیان نزدیک بوده به وسیله چهره‌نگاری، مجرم تا حدودی شناسایی شده است.
 
وی افزود: براساس گفته محیط بان و نزدیکی فاصله، شکارچی با اسلحه جنگی کلاشینکف به وی شلیک کرده است، موضوع مورد توجه در این حادثه استفاده از اسلحه جنگی است که مجوز حمل ندارد و به صورت قاچاق وارد شده است.
 
خاکسار با اشاره به اقداماتی که برای حفاظت از جان محیط بانان در مقابل شکارچیان متخلف انجام می‌شود، تصریح کرد: ما در این زمینه تابع سازمان محیط‌زیست هستیم، تجهیزات حفاظتی در اختیار محیط‌بانان قرار گرفته و آموزش‌های لازم نیز داده می‌شود، اما یکی از مشکلات ما این است که به اندازه کافی محیط بان نداریم.
 
وی خاطرنشان کرد: به‌دنبال اتفاقاتی که در هفته‌های گذشته برای محیط بانان رخ داده لایحه‌ای از سازمان محیط زیست تنظیم شده که می‌تواند در بهبود شرایط محیط بانان کمک کند.
 
منبع: تسنیم
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار