سجادی:

وزارت ورزش پرونده فساد در فوتبال را پیگیری نمی‌کند

معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: کمیسیون اصل 90 موضوع فساد در فوتبال را باید مورد بررسی قرار دهد و پیگیر شکایت‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان نصر‌اله سجادی در نشست خبری به میزبانی فدراسیون والیبال در جمع خبرنگاران گفت: ایران از سال 1948 تا کنون در المپیک لندن حضور مستمری داشته و در تمامی این دوره موفق به کسب مدال شده است البته المپیک 1980 مسکو و 1984 لس آنجلس را تحریم کردیم و اولین مدال المپیک ایران را ‌سلماسی در رشته وزنه برداری در المپیک لندن کسب کرد. تا کنون 640ورزشکار در تمام دوره های المپیک اعزام شده اند که در المپیک 1976 مونترال با حضور تیم ملی فوتبال با 63 سهمیه بیشترین سهمیه المپیک را کسب کردیم. باید این را در نظر بگیریم که کسب سهمیه المپیک کار ساده‌ای نیست. بیش از 205 کمیته‌های ملی المپیک از کشورهای مختلف ورزشکاران خود را برای کسب سهمیه به مسابقات مختلف اعزام می کنند که 11هزار ورزشکار مجوز حضور در‌این میدان بزرگ را می‌گیرند.

وی افزود: از سال 94طبق  اساسنامه ای که با فدراسیون ها داشتیم موضوع آمادگی تیم ها برای شرکت در المپیک را مد نظر قرار دادیم که برخی رشته ها بلافاصله پس از ا‌ینچئون در رقابتهای انتخابی المپیک شرکت کرده ا‌ند که مسابقات کسب سهمیه المپیک تا پایان تیرماه ادامه دارد.

سجادی گفت: محور اصلی ما در تمام طول سالهای 94 و 95 حمایت از فدراسیون های‌ ‌المپیکی بود که وزارت ورزش نظارت زیادی بر عملکرد ورزشکاران داشته و یکی از مهمترین موضوعات موضوع کنترل دوپینگ و برگزاری کارگاههای آموزشی است که نمونه گیری از کاروان ‌المپیکی ما صورت گرفت و به آزمایشگاه کلن آلمان فرستاده شد و هیچ دخل و تصرفی در آن وجود ندارد. البته این همکاری وزارت ورزش، فدارسیون‌ها و ورزشکاران را می‌طلبد.

** سجادی درباره پرونده فساد در فوتبال گفت: وزارت ورزش در پرونده فساد در فوتبال دخالت نمی‌کند و کمیسیون اصل 90 باید این موضوع را مورد بررسی قرار دهد و پیگیر شکایت شاکیان باشد.

وزارت ورزش پرونده فساد در فوتبال را پیگیری نمی‌کند

** وی در ادامه درباره اعتبارات فدر‌اسیونهای ‌المپیکی عنوان کرد: سعی کردیم اعتبارات را افزایش دهیم و به شفاف می‌گویم اعتبار فدراسیون‌ها آماده شد البته به فدراسیون ها اعلام کردیم که راههای درآمد زایی خود را هم اعلام کنند. در سال 94 هشتاد درصد بودجه برآورده شد،‌سال 95 برای 38 فدراسیون بودجه در نظر گرفتیم، البته فدراسیون‌ها تعهد کردند که 130 میلیارد تومان از این میزان را افزایش دهند که با کمک حامیان مالی این کار شدنی است.

** سجادی درباره استعداد یابی وزارت ورزش گفت: طبق دستورالعمل آیین نامه قانون استعداد‌یابی به سراسر کشور ابلاغ شد و در صدد هستیم تا با مشارکت بخش خصوصی استعداد‌یابی را بهترین شکل انجام دهیم. معتقدم بخش خصوصی تاثیر زیادی در پرورش استعدادها دارد. 10 میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفتیم که هر فدراسیون باید 10 درصد بودجه خود را به پرورش استعدادها اختصاص دهد در مجموع 20 میلیارد تومان برای موضوع استعداد‌یابی در نظر گرفته شد.

** معاون وزیر ورزش درباره لزوم ایجاد فضای امید و آرامش قبل از المپیک بیان کرد: در این فرصت یک ماهه باید فضای امید را فراهم کنیم، پاداش‌هایی در نظر گرفتیم علاوه بر پاداش سکه که قبلا قول دادیم هماهنگی‌هایی با و‌زرات راه و ‌شهرسازی تسهیلات نقدی برای مدال آوران در نظر گرفته شد که برای مدال طلا 120 میلیون تومان نقره 90 میلیون و برنز 70 میلیون تومان داده می‌شود. استخدام قهرمانان آسیایی و جهانی در دستور کار دولت و وزارت ورزش قرار گرفته که با توجه به اینکه آینده ورزشکاران اهمیت بیشتری دارد این موضوع بیشتر از پرداخت سکه و هدایای نقدی اهمیت دارد.

وی درباره اینکه هر فدراسیون با توجه به اعتبار‌اتی که در اختیار گرفته باید سهمیه کسب کند گفت: در تخصیص بودجه به فدراسیون ها تفاهم نامه 8 صفحه ای شامل 14 محور را با آنها امضا کردیم که طبق این تفاهم نامه باید عملکرد سه ماهه خود را به وزارت ورزش ارائه دهند. بودجه اتوماتیک‌وار واریز می‌شود اما نگفتیم چند مدال و سهمیه باید بر اساس بودجه کسب کنند.

** سجادی درباره مشکلاتی که در فدراسیون کشتی مثل استعفای علی رضا رضایی و حواشی پیرامون وزن 125 کیلوگرم اتفاق افتاد بیان کرد: کمیته فنی برای این موضوع تصمیم‌گیری کرده بود و اعلام کرد یک مسابقه دیگر برگزار می‌شود. در تیم ملی باید همدل و هم صدا باشیم. دلیل نمی‌شود که هر روز سر تمرین ورزشکاران حاضر شویم.

وی ادامه داد: بعد از هر مسابقه عملکرد تیم‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و فرد مقصر باید پاسخگوی عملکرد خود باشد. موفقیت در المپیک نیازمند همکاری تمام افراد . فدراسیون ها است. امیدوارم هر فدراسیون با توجه به بضاعت خود در المپیک نتیجه لازم را بگیرد.

وی درباره اینکه استخدام قهرمانان مربوط به مدال آوران  ‌المپیکی است یا خیر گفت: این موضوع بازیهای آسیایی،‌مسابقات جهانی و کسانی که مدال آوری می‌کنند را در بر می‌گیرند که پس از آن به استخدام سازمانهای دولتی در می‌آیند.

وزارت ورزش پرونده فساد در فوتبال را پیگیری نمی‌کند

سجادی درباره هزینه فدراسیون‌ها گفت: مجموعه اعتبارات هر فدراسیون به شرح زیر است:

بوکس 2میلیاردو 350 میلیون تومان
تکواند‌و 5 میلیارد و 500 میلیون‌ 
تنیس روی میز1میلیارد و900 میلیون
 تیراندازی 4 میلیارد و 800 میلیون
تیرو‌کمان 2 میلیارد و 80 میلیون 
جودو‌ 2 میلیارد و 500میلیون
دوچرخه سواری 2 میلیارد و 600 میلیون
شمشیر‌بازی 1 میلیارد و 600 میلیون
 شنا و شیرجه و و‌اتر پلو 2میلیارد و560 میلیون
کشتی 10 میلیارد و500 میلیون 
والیبال 4 میلیارد و 400 میلیون
جانبازان و معلولین 6 میلیارد و 200 میلیون 
وزنه برداری 3 میلیارد و 200 میلیون 
اعتبارات فدراسیون ها در سال 95 تا الان بود که کشتی تا امروز 3 میلیارد و 200 میلیون تومان دریافت کرد. البته ما یک رقمی برای فدر‌اسیونها در نظر گرفتیم که حداکثر تا اول یا دوم مرداد پرداخت می‌شود.

البته کمیته ملی المپیک نیز به تمامی فد‌راسیونها پول پرداخت کرده است.

بوکس 700 میلیون
تکو‌اندو 1 میلیارد 450 میلیون
تنیس روی میز 750 میلیون
تیر اندازی 1میلیارد 400 میلیون
جانبازان و معلولین 3 میلیارد و 750 میلیون
دوچرخه سواری 700 میلیون
دو و میدانی650 میلیون
شمشیر‌بازی 600 میلیون
قایقرانی850 میلیون
والیبال 1میلیارد و150 میلیون 

بودجه فدر‌اسیونها تا امروز بود که البته آنچه به عنوان اعتبارات المپیکی‌ در نظر گرفته شد پرداخت می‌شود.

وزارت ورزش پرونده فساد در فوتبال را پیگیری نمی‌کند

** وی درباره سفرهای تیم های ملی که در سال گذشته داشتند گفت: گفته میشود که ورزشکاران در اردوها شرکت ‌نمی کنند که البته این موضوع تمام رده های سنی در استانها و شهرستانها را در بر می‌گیرد. تا کنون کشتی 1223 سفر به 36 کشور و تکواندو59 سفر به 21 کشور، وزنه برداری 15 سفر به 26 کشورداشته‌اند که به زودی در سایت وزارت ورزش ارائه میشود چیزی برای مخفی کرد ندارد و همه چیز شفاف است. البته برخی رشته‌ها چند سفر به یک کشور داشته‌اند.

سجادی ادامه داد:رشته‌های المپیکی71 مجوز برون مرزی داشتند که 691 نفر اعزام شدند. در سال 94 ، 545 مجوز از شورای برون مرزی گرفتند. تعداد اعزام‌ها در سال 95، 5250 نفر است که به 43 کشور مختلف برای المپیکی‌ها صورت گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که ورزشکاران دغدغه ضمانت اجرایی مصوبات استخدامی را دارند گفت: آن چیزی که به عنوان پاداش اعلام کردیم پرداخت شد، البته عقب افتاده‌هایی از سال‌های گذشته نیز موجود بود که برخی از آنها را پرداخت کردیم.  من نمی‌دانم که این موضوع استخدام ورزشکاران چگونه مطرح شد این مصوبه دولت است که اجرا می‌شود و ریاست جمهوری آن را اعلام کرد که نمی‌توان جلوی آن را گرفت مگر این که یک دولت خود مختار این مصوبه را لغو کند.

وی درباره اینکه برخی فدر‌اسیونها در کسب سهمیه المپیک نتوانستند انتظارات را برآورده کنند بیان کرد: این موضوع پس از المپیک مورد ارزیابی قرار میگیرند چه فدر‌اسیونهایی که سهمیه گرفتند و چه فدراسیو‌نهایی که در حد انتظار ظاهر نشدند.

سجادی در پاسخ به این سوال که سرپرست فدر‌اسیونها میتوانند در انتخابات شرکت کنند گفت: طبق قانون هر دوره ریاست فدراسیون که به پایان می‌رسد انتخابات باید صورت بگیرد که 4 ماه قبل از انتخابات این موضوع را مطرح می‌کنیم و شرکت کنند‌گان و افراد15 روز برای ثبت نام فرصت دارند.امسال ریاست یکی دو فدراسیون استعفا دادند یا برکنار شدند که برای آنها سرپرست در نظر گرفتیم که طبق قانون سرپرست اگر بخواهد در انتخابات شرکت کند باید استعفا دهد در غیر اینصورت نمی‌تواند به عنوان یکی از کاندیداهای انتخابات در انتخابات شرکت کند.

** وی درباره سرپرستی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: انتخاب مدیر عامل جز وظایف هیات مدیره باشگاه است. سال گذشته این دو باشگاه با سرپرست اداره شدند که این روند تغییر نکرد. من به هیات مدیره تذکر دادم برای انتخاب مدیر عامل همت بیشتری به خرج دهند.

وی درباره اینکه تا کنون ارزیابی دقیقی از ورزشکاران در المپیک صورت نگرفته گفت: اعلام این موضوع که کاروان ‌المپیکی چند سهمیه کسب می‌کنند بار منفی برای ورزشکاران دارد و توقعات را بالا می‌برد. شرایط ما برای مدال آوری در المپیک خوب است امیدوارم ورزشکاران انتظارات را برآورده کنند. معمولا هفته اول امید به کسب مدال نیست و هفته دوم شانس زیادی برای ورزشکاران وجود دارد.

سجادی درباره اینکه برخی فدراسیو‌نها با مدیران دو تابعیتی و دو‌‌ ‌شغله اداره می‌شوند گفت: اگر چنین افرادی وجود دارند قطعا باید با آنها برخورد شود. بحث قانون دو تابعیت برای مدیران خارج از این حیطه است که باید پیگیری کنیم که قطعا چنین افرادی نمی‌توانند مدیریت کنند و اگر مدیر دو تا‌بعیتی سراغ دارید به ما بگویید.

وی در مورد قرارداد بازیکنان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که زیر نظر دولت اداره می‌شوند گفت: به هر دو باشگاه اعلام کردیم که مبلغ قرار داد بازیکنان خود را به طور شفاف اعلام کنند و در ‌سایتشان قرار دهند . البته این موضوع تمامی باشگاهها را در برمی‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سجادی ، المپیک ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار