رییس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی از نهایی شدن و معرفی ترکیب هیات رییسه این فدراسیون در هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گردهمایی روسای هیات های ورزش استانها صبح امروز در سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

در این نشست دهخدا رییس فدراسیون ملی ورزشهای دانشگاهی بعد از ارائه گزارش عملکرد دوره خدمت خود گفت: جلسات متعددی با فدراسیون رشته های مختلف برگزار کردیم و در این جلسات بر هدف برون سپاری و واگذاری مسئولیت ها به بخش های مختلف تاکید کردیم.

وی بیان کرد: از آنجاکه هیاتهای ورزشی استانها با مشکل کمبود بودجه و اعتبارات مواجه هستند در تعیین هیات رییسه سعی به انتخاب افرادی که می توانند بیشترین کمک را در این راستا داشته باشند،کردیم.

دهخدا افزود: لذا برای اینکه بتوانیم ردیف بودجه ای از طریق کمیته المپیک و وزارت ورزش داشته باشیم، سعی کردیم مسئول مدیر کل ورزش و گردشگری سازمان برنامه را در هیات رییسه خود داشته باشیم.

وی اظهار داشت: اعضای هیات رییسه تقریبا انتخاب نهایی شدند و امیدواریم با اعلام و معرفی آنها در هفته آتی، جلسات رسمی فدراسیون شکل گیرد.

رییس فدراسیون ملی ورزشهای دانشگاهی گفت: در این جلسه از روسا می‌خواهیم که در رابطه با سه هدف معین خود( از هفت هدف مشخص شده) که مشارکت آنها را می طلبد بحث و اظهار نظر کنند. این اهداف و راهکارهای مورد بحث شامل حرکت در جهت برون سپاری و واگذاری برخی فعالیتها به هیات های استانی، مشارکت هرچه بیشتر روسا در تصمیم گیری های کلان و تقویت ساختار با تاکید بر واحدهای استانی و جامع است.

لزوم تشکیل انجمن‌های ورزشی در هیات هر استان
در ادامه محمد پورکیانی مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان با اشاره به تشکیل انجمن‌های ورزشی در هر هیات بیان کرد: پیشنهاد دادیم که افراد منتخب در تیم های مسابقاتی و رقابتی استانها متشکل از تمام دانشجویان دانشگاههای پزشکی و غیر پزشکی ( دانشگاههای آزاد، دولتی، غیرانتفاعی و..) باشند تا درحقیقت عصاره ورزش آن استان در قالب یک تیم به چشم آید و موفقیت و توسعه بیش از پیش رخ دهد.

پورکیانی با بیان اینکه طبق ارائه نامه ای به وزارت ورزش خواستار بیشتر دیده شدن هیات ها در استان ها شدیم، یادآور شد: هیات های استانی باید در راستای تشکیل کلاسهای مربیگری و داوری اقدام کرده و برای استفاده موثر و همه جانبه از پتانسیل بالای دانشگاهیان(چه فیزیکی و چه نیروی انسانی) به دور از هرگونه تعصبات مشارکت داشته باشند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.