هشدار صندوق بین المللی پول: رکود اقتصادی همچنان دامن‌گیر ایتالیا خواهد بود

صندوق بین المللی پول در گزارشی اعلام کرد خروج سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو از رکود اقتصادی زمان‌بر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، صندوق بین المللی پول در گزارش سالانه خود اعلام کرد ایتالیا، که از سال 2008 درگیر بحران های مالی است، تا دهه 2020 میلادی نمی تواند از رکود خارج شود.

همچنین در این گزارش بر وضع متزلزل بانک های ایتالیایی در پی فضای مالی پس از برکسیت در اروپا تاکید شده است. ایتالیا، سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو، درگیر بحران و رکود شدید اقتصادی است.

صندوق بین المللی پول در این گزارش اعلام کرد: «ایتالیا به تدریج در حال بیرون آمدن از این رکود اقتصادی عمیق است؛ اما این فرایند بسیار طولانی و زمان‌بر خواهد بود.»

این گزارش برآورد کرده است فرایند خروج کامل ایتالیا از رکود اقتصادی تا اواسط دهه 2020 میلادی به طول خواهد انجامید. در طول این مدت، رشد اقتصادی این کشور نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار ناچیز خواهد بود و بانک های ایتالیایی به شدت در معرض شوک های اقتصادی قرار خواهند گرفت.

همچنین رأی مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا (برکسیت)، تاثیرات منفی بسیاری بر اقتصاد ایتالیا گذاشت. پس از اعلام نتیجه همه پرسی برکسیت ارزش سهام «یونی کردیت»، بزرگترین بانک ایتالیا، تقریبا 4 درصد کاهش یافت.

در این گزارش آمده است در سال جاری میلادی بانک های ایتالیایی، تحت فشار شدید اقتصادی، بیش از 40 درصد ارزش خود را در بازار از دست دادند.

این گزارش به جوانب دیگر اوضاع اقتصادی ایتالیا نیز پرداخته است. بر اساس این گزارش، رشد سرمایه گذاری و میزان تولید در این کشور کاهش یافته و نرخ بیکاری به 11 درصد رسیده است. بدهی ملی این کشور نیز 133 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار