کرمانشاه؛

گردش مالی سالانه تامین اجتماعی استان 2000 میلیارد تومان است

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه از گردش مالی دو هزار میلیارد تومانی این اداره کل در سال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ؛کیومرث فلاحی در آستانه روز تامین اجتماعی عنوان کرد که سازمان تامین اجتماعی یک سازمان قوی و اثرگذار در کشور دانست و 42 میلیون نفراز جمعیت کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه این سازمان اولین خریدار و دومین تولیدکننده خدمات درمانی در کشور است، افزود تامین اجتماعی بار درمان 42 میلیون نفر از جمعیت کشور را از دوش دولت برداشته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: اگر جمعیت کشور را 80 میلیون نفر در نظر بگیریم، دولت با پشتوانه نفت، مالیات و ... درمان 38 میلیون نفر را بر عهده دارد و سهم کمتری نسبت به تامین اجتماعی دارد.

فلاحی از تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر در خاورمیانه و جهان اسلام یاد کرد و افزود: این سازمان در سال 75 هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد.

وی میزان پرداختی تامین اجتماعی در بخش‌های مختلف مستمری، تعهدات کوتاه مدت و ... را پنج هزار میلیارد تومان در ماه اعلام کرد و یادآور شد: این در حالیست که کل پرداختی یارانه‌های دولت در ماه 3400 میلیارد تومان است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه به وضعیت تامین اجتماعی استان کرمانشاه هم اشاره و اظهارکرد: 38 درصد جمعیت استانکرمانشاه تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که این وضعیت از نظر ما مطلوب نیست و از میانگین کشور عقب هستیم.

به گفته این مسئول، فاصله بین جمعیت بیمه شده استان کرمانشاه با میانگین کشوراز صنعتی نبودن استان و رکود حاکم بر صنایع منشاء می‌گیرد.

فلاحی اظهار کرد: البته از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این فاصله کمتر شده، بگونه‌ای که در سال
91 رشد بیمه شدگان ما منفی بود اما در اردیبهشت امسال نسبت به سال گذشته رشد سه درصدی داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون از جمعیت حدود دو میلیون نفری استان کرمانشاه، حدود 760 هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که اگر بخواهیم به میانگین کشور برسیم این عدد باید بهیک میلیون و 100 هزار نفر برسد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه از این تعداد 250 هزار نفر بیمه پرداز هستند، گفت: از این 250 هزار نفر، 150 هزار نفر کارگر و کارمند و 100 هزار نفر نیز رانندگان، قالیبافان، کارگران ساختمانی،بیمه شدگان اختیاری و ...هستند.

فلاحی تعداد خانوارهای مستمری بگیر استان را نیز 40 هزار خانوار اعلام کرد کهپرداختی ماهیانه به آنها حدود48 میلیارد تومان است.

وی گردش مالی تامین اجتماعی استانکرمانشاه را دو هزار میلیارد تومان در سال اعلام کرد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به رابطه رفاه و امنیت مردم با گسترشچتر حمایتی تامین اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: هرکجا تامین اجتماعی گسترده‌تر باشد، رفاه و امنیت مردم بیشتر و بزه‌هایی مانند دزدی و ... کمتر است.

فلاحی در ادامه سه خبر مهم در خصوص خدمات تامین اجتماعی داد و گفت: در هفته تامین اجتماعی بخشودگی جریمه کارفرمایان بخش صنعت، معدن و تولید را داریم که فراخوان لازم در این خصوص داده شده است.

وی طلب تامین اجتماعی استاناز پیمانکاران را حدود 100 میلیارد تومان اعلام کرد که 30 تا 40 میلیارد تومان آن جریمه است و بخشودگی آن می‌تواند به رونق کسب و کار در استان کمک کند.

به گفته این مسئول همچنین افراد دارای فرزند خوانده در صورتی‌که مراحل قانونی برای گرفتن شناسنامه و ... را برای فرزندخوانده خودطی کرده باشند می‌توانند از خدمات تامین اجتماعیمانند دفترچه درمانی، مستمری و ... برای فرزند خوانده خود به طور کامل بهره‌مند شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: این قانون اخیرا و در سال 95 اعلام شده است.


وی به پرداخت مابه تفاوت پرداختی به مستمری بگیران نیز اشاره و اظهار کرد: مابه تفاوت مستمری خرداد ماه با مستمری همین ماه پرداخت شده و ما به تفاوت فروردین ماه با مستمری تیر و ما به تفاوت اردیبهشت نیز با مستمری مرداد پرداخت خواهد شد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.