ارومیه؛

حجاب از ضروریات دین

نشست تخصصی عفاف و حجاب دانشگاه بمناسبت هفته گرامیداشت عفاف و حجاب 21 تیرماه در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، همزمان با 21 تیرماه روز عفاف و حجاب ، نشست تخصصی عفاف و حجاب با حضور دبیران کمیته های عفاف و حجاب واحدهای تابعه دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام اصغری کارشناس نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مسئله حجاب را از مسائل حساس امروز در جهان برشمرد که در صورت رعایت آن می تواند بسیاری از مشکلات اخلاقی و رفتاری را حل کند. وی افزود : حجاب از ضروریات دین ماست و درآیات قرآنی رعایت حجاب به صراحت آمده است و عفت زن حق الله هست و هیچ مردی نمی تواند به جکم قیمومیت بریک زن او را واداربه عدم رعایت حجاب و عفاف کند.

وی با تاکید برنقش مهم مادران در تربیت فرزندان گفت : در بحث حجاب و در کنار جنبه تربیتی آن ، موضوع مهم توجه به عظمت الهی و عمل به دستورات الهی است.

در ادامه این جلسه خانم دکتر قاسم زاده دبیر کمیته عفاف و حجاب دانشگاه دستورالعمل ، آئین نامه و عملکرد عفاف و حجاب دانشگاه بر اساس راهبردها و راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ حجاب مصوب مرداد1384 شورای عالی انقلاب فرهنگی را اعلام و گفت : در این راستا وظایف اختصاصی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیشتر بر محوریت اجرای کامل قانون انطباق ، آئین نامه انضباطی ، طراحی و ساخت خوابگاههای دانشجویی ، نظارت بیشتر بربیمارستان های خصوصی ، ارائه لبلس های مناسب به بیماران برای ورود به اتاق عمل جراحی و نهایتا اجرای دستورالعمل دهگانه دانشگاههای علوم پزشکی می باشددر این خصوص می باشد.

در ادامه دبیران و نمایندگان کمیته های عفاف و حجاب دانشگاه گزارشی از اقدامات واحدهای تابعه در موضوع عفاف و حجاب را بیان و پیشنهادات و رتاهکارها برای اعتلای این فرهنگ متعالی را مطرح نمودند.

گفتنی است در پایان این جلسه از معاونت غذا و دارو و شبکه بهداشت و درمان خوی بعنوان کمیته های برتر عفاف و حجاب دانشگاه در سال 1394 با اهدای لوح تقدیر و تشکر بعمل آمد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: حجاب ، دین ، دانشگاه ، هفته ، عفاف ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.