ادعای فری بیکن: دولت اوباما مدارک خریدهای موشکی و هسته‌ای ایران را نادیده گرفته است

رئیس حزب جمهوری‌خواه آمریکا مدعی شد دولت این کشور، مدارک موجود در زمینه خریدهای موشکی و هسته‌ای ایران را نادیده گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت فری بیکن در گزارشی مدعی شد دولت "باراک اوباما،" رئیس‌جمهور آمریکا، گزارش های اطلاعاتی آلمان مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به مواد هسته ای، برخلاف وعده این کشور برای توقف چنین اقداماتی، را به کلی کنار گذاشته است.

"سازمان اطلاعات داخلی آلمان" در گزارشی اعلام کرده است که منابع این سازمان شاهد تلاش های بسیار ایران برای دستیابی به مواد غیرقانونی، به خصوص موادی که در زمینه فناوری هسته‌ای می تواند مورد استفاده قرار گیرد، بوده اند. بر اساس این گزارش به نظر می رسد ایران به مهم ترین تعهدات توافقنامه هسته ای پایبند نبوده است.(!)

"آنگلا مرکل،" صدر اعظم آلمان، این هفته به صورتی کاملا واضح ادعا کرد  اطلاعات نشان می دهد: "ایران برخلاف مقررات شورای امنیت سازمان ملل به توسعه برنامه موشکی اش ادامه داده است."

این گزارش اطلاعاتی و هشدارهای ایجاد شده در پی آن، عکس العملی نه چندان جدی از سوی اوباما به همراه داشت، فردی که در خصوص این اطلاعات اظهار نظر نکرد. پاسخ دولت اوباما به اطلاعات منتشر شده در تضاد با قانونگذاران جمهوری خواه قرار گرفته است.

یکی از اعضای دولت اوباما در این باره گفت: "ما باور داریم ایران همچنان به تعهدات برجام پایبند است."

وی هنگامی که با اصرار خبرنگار در زمینه گزارش آلمان مواجه شد، گفت: "برای دریافت اطلاعات در این زمینه شما را به مسئولان آلمانی رجوع می دهیم."

در همین حال عکس العمل دولت اوباما در تضاد کامل با اقدامات بسیاری از قانونگذاران قرار گرفته است.

"کوین مک کارتی"، رهبر اکثریت جمهوری خواهان در این باره ادعا کرد: "دولت اوباما نمی تواند مدارک بسیار منتشر شده از فعالیت های غیر قانونی ایران را نادیده بگیرد. از خریدهای غیرقانونی تا آزمایش موشک های بالستیک، ایران نشان داده که تصمیمی برای دنبال توافق های بین المللی ندارد. حتی آن هایی که برای آن ها امتیاز بسیاری به همراه داشته است."

این وبسایت در ادامه مدعی شد: اطلاعات منتشر شده از سوی آلمان در آخرین سری آشکارسازی های انجام شده در زمینه اقدامات غیرقانونی ایران است.

مساله موشک های بالستیک ایران، یکی از مشکلات اصلی وارد شده به کنگره آمریکا است. در همین حال دولت اوباما حاضر به شناخت آزمایش های ایران به عنوان نقض قطعنامه شورای امنیت 2231 نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار