ابلاغ سند پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: با تصویب سند پیشگیری از بیماری های غیرواگیر به وسیله شورای عالی سلامت در جهت اجرایی شدن آن به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد.

باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: بیماری های غیرواگیر  80 درصد از مرگ و میر را در کشور تشکیل داده که از این بین 85 درصد از آنها در افراد زیر 70 سال است. 
 
وی بیان کرد: بیماری قلبی دیابت ریوی و سرطان ها جزو علل عمده مرگ و میرهای بیماری های غیرواگیر محسوب می شود که به دلیل کم شدن فعالیت های فیزیکی تغذیه ناسالم و سبک زندگی در حال افزایش  است. 
 
لاریجانی افزود: بیماری های غیر واگیر ابعاد گسترده ای دارد و به همین منظور دانشگاه علوم پزشکی برنامه ریزی بلند مدت و منظمی در جهت مقابله با این عارضه تدوین کرده  تا وضع این بیماری ها در کشور ساماندهی شود. 
 
معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: در مورد چگونگی پیشگیری از بیماری های  غیر واگیر سندی مورد تصویب شورای عالی سلامت قرار گرفته و همه دانشگاه متعهد به اجرای این سند هستند. 
 
وی عنوان کرد: طی سفر نمایندگان سازمان جهانی بهداشت دومین گزارش در مورد راه های مقابله با بیماری های غیرواگیر مورد بررسی قرار می گیرد. 
 
انتهای پیام/ 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار