تشدید نظارت بر ثبت نام تمامی مدارس کشور

مديركل ارزيابی عملكرد و پاسخگويی به شكايات آموزش و پرورش از تشديد نظارت بر فرآيند ثبت نام و برخورد جدّي با متخلفان خبر داد.

سيد رحیم میر شاه ولد مدیر کل ارزیابی عملكرد و پاسخگويي به شکایت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،
گفت: امسال نیز مانند سال قبل در فرایند ثبت‌نام مدارس نظارت‌های دقیقی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بازرسی در تمامی استان‌های کشور فعال شده و به طور جدی این روند تداوم دارد و غیر از مرکز ارزیابی عملکرد سایر حوزه‌های آموزش و پرورش هم در نظارت حضور فعال دارند.

مدیر کل ارزیابی عملكرد و پاسخگويي به شکایت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طی دو هفته اخیر که ثبت‌نام مدارس  آغاز شده نظارت‌های میدانی در سطح کشور در حال اجرا است ،گفت: تاکنون در 9 هزار 921 مدرسه نظارت  انجام شده که از این تعداد هزار و 28 مدرسه غیر دولتی و 8 هزار و 893 مدرسه دولتی بوده‌اند.

میرشاه‌ولد درخصوص عمده مشکلات در زمان ثبت‌نام بیان کرد: بیشترین مسئله مربوط به رعایت محدوده‌بندی بوده که در 235 منطقه کشور وجود داشته همچنین از دیگر مسائل اخذ  شهریه مازاد مدارس غیر دولتی است که طی این دو هفته 87 مورد شناسایی شده است و 588 مدرسه دولتی نیز در زمان ثبت‌نام درخواست کمک‌های نقدی داشتند که این امر خلاف مقررات است.

وی اظهار کرد: براساس نظارت‌های انجام شده 48 پرونده از مدارس غیردولتی به شورای نظارت ارجاع داده شده تا اقدامات لازم برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

میر‌شاه ولد ادامه داد: ده مدیر مدرسه نیز به هیئت رسیدگی به تخلفات اداري ارجاع داده شده‌اند و 11 مدیر به سبب تخلفات انجام شده عزل شدند و 381 مورد تذکر کتبی به مديران داده شده است.

مدیر کل ارزیابی عملكرد و پاسخگويي به شکایت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اولیا می‌توانند از طریق سامانه به انعکاس مشکلات و شکایات خود بپردازند اظهار کرد: سامانه رسیدگی به شکایات در 32 استان کشور قابل دسترسی است و چنانچه ثبت شکایات طی دو هفته در این سامانه به صورت منطقه‌ای پاسخ داده نشود به طور خودکار به استان‌ها منتقل شده و در صورتی که باز هم این فرایند به نتیجه نرسد به ستاد وزارت آموزش و پرورش ارجاع داده می‌شود.

میرشاه‌ولد  یادآور شد: با توجه به نظارت‌های بسیار جدی نیروها که در قالب بازدیدهای میدانی و پاسخگویی به شکایات از طریق سامانه انجام می‌شود پیش‌بینی می‌کنیم فرایند ثبت‌نام امسال با کیفیت بهتری انجام شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار