شیراز؛

فارس پایلوت اجرای طرح تقویت جنگل‌های بلوط زاگرس

فارس به عنوان پایلوت اجرای طرح تقویت جنگل‌های بلوط زاگرس انتخاب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس اعلام کرد: کارگاه آموزشی ارزیابی دست‌اندرکاران و فرآیندهای مشارکتی طرح تقویت سازگاری جنگلهای زاگرس در مقابل بیماری خشکیدگی بلوط و جنگلهای خزری در مقابل بیماری آتشک شمشاد با همکاری تیم فنی و تخصصی سازمان خوار و بار جهانی (فائو) با حضوراساتید،متخصصان فنی،کارشناسان،مشاوران ومهندسین منابع طبیعی استانهای ایلام، مازندران(نوشهر) و فارس در شیراز برگزار شد.
مهرزاد بوستانی با بیان اینکه هدف از برگزاری این کارگاه ارتقای سازگاری جنگل های زاگرس در مقابل زوال بلوط و جنگل های خزری است، افزود: اصل مشارکت مردم و جوامع محلی در راستای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست  از ویژگی های قابل توجه این پروژه است.
وی خاطر نشان کرد: سطح جنگل های استان دو میلیون و 200 هزار هکتار است که  حدود 800 هزار هکتار از این جنگلها در حوزه زاگرس واقع شده و عمده درختان آن بلوط است.
بوستانی با اشاره به بروز پدیده خشکسالی و تغییر اقلیم  در 10 سال اخیر در استان فارس و خشکیده شدن سطح وسیعی از درختان بلوط منطقه دشت برم گفت:پس از تشکیل تیم تخصصی و فنی مقابله با خشکیدگی درختان بلوط و با انجام اقدامات کنترلی و بهداشتی جنگل در 7 سال گذشته خوشبختانه روند خشکیدگی در 26 هزار هکتار از درختان بلوط این منطقه  تحت کنترل قرار گرفته است.
مدیر کل منابع طبیعی اضافه کرد:از جمله اقدامات کنترلی در راستای ارزیابی و بررسی عوامل مقابله باپدیده خشکیدگی درختان جنگلی استان تشکیل کمیته ای تخصصی با همکاری دانشگاه شیراز ،محیط زیست و منابع طبیعی است.
بوستانی افزود: در حال حاضر از 11 استان حوزه زاگرس ، استان فارس و ایلام به عنوان مجری طرح تقویت جنگل‌های بلوط انتخاب شده‌اند.  
انتهای پیام/س

برچسب ها: پروژه ، جنگل ، زاگرس ، بلوط ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار