قزوین؛

تاکستان پایلوت طرح حمایتی مراقبت کودک

طرح حمایتی مراقبت و تکامل دوران ابتدایی کودک برای اولین بار در کشور و به صورت پایلوت در شهرستان تاکستان اجرا می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تاکستان گفت: 80 تا90د رصد رشد مغز انسان در دوران زیر پنچ سال شکل می گیرد که این در کشورهای جهان سوم نادیده گرفته شده است.
تاکستان پایلوت طرح حمایتی مراقبت کودک

جلال رحمانی افزود: عوامل محیطی در کیفت رشد مغز کودکان تاثیر بسزایی دارد که در این طرح تلاش شده بستر رشد هرچه مناسبتر مغز و تکامل سیستم عصبی هرچه بهتر فراهم شود.

رحمانی گفت: همچنین از 24 تیر نمایشگاهی در پارک لاله تاکستان برگزار میشود که در آن  همه ادارات مرتبط وظایف و برنامه های خود را به صورت نمایشی و بازی تحت عنوان نمایشگاه کودک و بازی ارائه میدهند.

وی افزود:در کشورهای جهان سوم بیشتر مراقبتهای جسمانی مورد توجه قرار می گیرد و تکامل مغزی و فکری چندان مود توجه نیست  و همین زمینه افزایش بزه، ترک تحصیل،اعتیاد و بسیاری دیگر از ناهنجاری ها را افزایش داده است.
تاکستان پایلوت طرح حمایتی مراقبت کودک

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تاکستان اضافه کرد: در اجرای این طرح ادارات و نهادهای زیادی از جمله فرمانداری،آموزش و پرورش و پلیس شرکت دارند که هرکدام برنامه های خاص خود را انجام می دهند.

رحمانی با اشاره به تجارب جهانی این طرح هم گفت : این طرح در کشورهایی مثل ترکیه و کلمبیا  موفقیت چشمگیری در زمینه موفقیت در تحصیل ،  تبدیل افراد به انسانهای موثر و همچنین آگاهی مادران از نیازهای فرزندان ظرف مدت کمتر از پنچ سال به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.