ارومیه؛

برگزاری یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی برای برنامه ریزی و تمهیدات اطفاء حریق

نشست یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی برای برنامه ریزی و تمهیدات اطفاء حریق در عرصه های ملی با حضور روسای ادارت منابع طبیعی شهرستانها برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، در راستای انسجام و هماهنگی بیشتربرای اطفاء حریق در عرصه های ملی ، فرماندهی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با حضور روسای ادارات منابع طبیعی شهرستانها نشست مشترکی را برگزار کرد.

در این نشست دکتر وهاب زاده مدیر کل منابع طبیعی استان که حضور داشت گفت:آتش سوزیهای مراتع و جنگلها از اتفاقات ناگواری است که دل هر انسانی را آزرده خاطر نموده و موجبات صدمات جبران ناپذیر را به محیط زیست فراهم می آورد. عرصه های ملی بعنوان سرمایه های ملی محسوب شده و همه ما موظف به حراست و حفاظت از آن هستیم.

وی افزود:برای جلوگیری از آتش سوزیهای احتمالی در عرصه های ملی کارهای ترویجی را در الویت قرارداده و با اصحاب رسانه ، جوامع محلی ، شوراها، دهیاریها ، ائمه جماعات شهرستانها و سازمانهای مردم نهاد ارتباطات مستمری را برقرار کنید و از نیروی بسیار خوب این قشر بهره مندی لازم در حفاظت از عرصه های ملی را داشته باشید.

وهاب زاده ادامه داد:خوشبختانه در سال جاری برای تجهیز یگان حفاظت اقدامات خوبی را انجام داده ایم اما کافی نیست و ما معتقدیم برای حفاظت از عرصه های ملی خصوصا" در مقوله ی اطفاء حریق نیاز به تجهیزات زیادی داریم و متاسفانه عمده ترین چالش کنونی هم در بحث اعتبارات این بخش می باشد که امیدواریم با پی گیریهای مستمر این موانع مرتفع گردد.

در ادامه ی این نشست سرهنگ ابراهیم پور فرماندهی یگان حفاظت با قرائت ابلاغیه ی ریاست سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری کشور در خصوص اطفاء حریق ، موارد لازم را برای حضار توضیح داد و در ادامه روسای شهرستانها پیشنهادات تکمیلی خود را ارائه دادند.

گفتنی است آذربایجانغربی دو میلیون و هفتصدو پنجاه هزار هکتار عرصه هی ملی دارد که از این مساحت بیش از 101 هزار هکتار جنگل می باشد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.