روزنامه‌ها از فضای مجازی چه می گویند؟

دلیل عدم محبوبیت شبکه‌های داخلی/تاکید رئیس‌جمهور بر حفاظت از حریم خصوصی مشترکان تلفن همراه/شارژ تلفن همراه با میکروب

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه های مختلف کشور از جمله  کسب وکار، ایران، تفاهم، شرق، شهروند، رویش ملت، خراسان  و... نگاهی به سوژه‌های روز فضای مجازی داشته‌ اند که از آن جمله می‌توان به: چرا شبکه های اجتماعی داخلی محبوب نیستند؟، تاکید رئیس جمهور بر حفاظت از حریم خصوصی مشترکان تلفن همراه، شارژ تلفن همراه با میکروب، پیگیری دادستانی برای ایجاد فضای ملی در فضای مجازی اشاره کرد.

روزنامه ایران

روزنامه ایران در صفحه فناوری امروز خود از دغدغه مسئولان برای راه اندازی شبکه های اجتماعی داخلی خبر داد و نوشت؛ شورای عالی فضای مجازی در حال مذاکره با بخش خصوصی برای  راه‌اندازی کنسرسیومی برای شبکه اجتماعی داخلی است و  زمانی که مذاکره‌ها به نتیجه برسد  سه شرکت داخلی فعال با توانایی جذب بیش از 10 میلیون مشترک راه‌اندازی می‌شود. این روزنامه در دادمه  به بررسی عملکرد شبکه‌های اجتماعی داخلی مانند بیسفون، سلام، فانوس، سروش و ساینا پرداخته و دلیل عدم استقبال کاربران از این شبکه‌های اجتماعی را زیرذره بین برده است.


روزنامه

روزنامه تفاهم

روزنامه تفاهم  در صفحه کارآفرینی  امروز خود با پیگیری از وزیر ارتباطات  از فواید و نتایج اجرایی شدن دولت الکترونیک برای رفاه شهروندان در کشور خبر داد و نوشت؛ مهاجرت معکوس از روستا به شهر، کاهش اتلاف زمانی شهروندان برای مراجعه های اداری، شفاف سازی عملکرد سازمان ها، رشد اقتصادی، افزایش تولید ملی، ارائه خدمات در حوزه سلامت، آموزش و کشاورزی از فواید راه اندازی دولت الکترونیک است.  این روزنامه در ادامه به بررسی دیگر برنامه های وزیر ارتباطات درخصوص راه اندازی دولت الکترونیک برای رفاه هرچه بیشتر شهروندان تا پایان دولت دهم پرداخته است.


روزنامه

روزنامه

روزنامه خراسان 

روزنامه خراسان در صفحه دانش و فناوری امروز خود از تاکید رئیس جمهور برای حفاظت حریم خصوصی مشترکان تلفن همراه خبر داد و نوشت؛ با توجه به ضرورت و اهمیت حفظ امنیت حریم خصوصی کاربران و دستگاه ها در فضای مجازی طبق تاکیدات رئیس جمهور و دستور جلسه شورای عالی فضای مجازی، مرکز ملی فضای مجازی موظف به بررسی ایمنی این فضا و کنترل و پایش شبکه های زیرساختی و سایت های مهم کشور است.  این روزنامه در ادامه به بررسی بیشتر عملکرد شورای عالی فضای مجازی برای کاهش آسیب پذیری ها و حفظ امنیت کاربران پرداخته است.


روزنامه

روزنامه رویش ملت

روزنامه رویش ملت در صفحه علمی و فناوری امروز خود از طراحی  و راه اندازی تنها چمدان تمام هوشمند و رباتیک جهان  با دو قابلیت حرکتی و دیجیتالی در پارک فناوری پردیس خبر داد و نوشت؛ محققان پارک فناوری پردیس با استفاده از الگوریتم های ردیابی، چمدان رباتیک هوشمندی را عرضه بازار کرده اند که علاوه بر شناسایی صاحب خود مشکل اضافه بار در فرودگاه را نیز حل کرده است، در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر پیشرفت و کارایی علم فناوری در این چمدان هوشمند و رباتیک پرداخته است.


روزنامه

روزنامه رویش ملت در ستون دیگر خود از رونمایی هدستی که به شما اجازه می دهد به طور مجازی بو، مزه و طعم غذا را حس کرده و حتی در دنیای مجازی بخورید، در آمریکا خبر داد و نوشت؛ پروژه تعذیه به بررسی راهکارهایی برای کسانی که در مصرف کالری نگران بوده یا از بیماری خاصی رنج می برند، پرداخته است. ماجرا از این قرار است که کاربران فضای مجازی از این پس در دنیای مجازی می توانند تجربه خوردن غذاهای مورد علاقه خود  و غذاهای ممنوعه را بدون اینکه در دنیای واقعی آن را مصرف کنند،داشته باشند. در ادامه این روزنامه نحوه کارکرد این هدست ویژه کاربران فضای مجازی را مورد بررسی قرار داده است.


روزنامه


در ستون دگیری از روزنامه رویش ملت، خبرنگار این روزنامه از شارژ کردن تلفن همراه با میکروب نوشت؛ یک محقق ایرانی برای اولین بار نشان داد که از حرکت طبیعی باکتری ها و میکروب ها می توان برای تامین نیروی میکرو ماشین ها، انرژی اجزای تلفن های هوشمند و کمک به بحران روبه رشد انرژی استفاده کرد. در ادامه این روزنامه به توضیحاتی بیشتر در خصوص نحوه کارایی این تکنیک فناوری پرداخته است.



روزنامه

روزنامه شهروند 

روزنامه شهروند در صفحه جامعه امروز خود از دغدغه و پیگیری مشئولان دادستانی برای ساماندهی فضای مجازی با توجه به گسترش
شبکه های اجتماعی خبر داد و نوشت؛ فیلترینگ کامل سایت ها و شبکه های اجتماعی، فیلترینگ هوشمند، راه اندازی اینترنت ملی با رویکردهای متفاوت از دغدغه های دولت های مختلف بوده است. در ادامه این روزنامه به بررسی استفاده مدیران و صاحبنظران دولتی از شبکه های اجتماعی در ارتباط با دیگر کشورها پرداخته است. از این روز رئیس جمهور با فیلترینگ شبکه های اجتماعی مخالف است اما 
اجرای فیلترینگ هوشمند را می پسندد. این روزنامه به توضیحات بیشتری در خصوص پیگیری های دادستانی برای تحقق فضای ملی و اجتماعی متناسب با فرهنگ ایرانی در فضای مجازی پرداخته است.



روزنامه


روزنامه کسب وکار

روزنامه کسب وکار در صفحه بازار فناوری اطلاعات امروز خود از به صرفه نبودن بازی های ایرانی برای سازنده این بازی های خبر داد و نوشت؛
با پیشرفت فناوری و تکنولوژی مردم در بحبوحه زندگی ماشینی خود نیازمند سرگرمی های بیشتری برای کاهش فشارهای زندگی روزمره خود هستند. صنعت بازی و سرگرمی از 50 سال پیش وارد میدان رقابت هاب بازی های رایانه ای شد، شرکت های مختلف در کشور با ایجاد شعبات مختلف در کشورهای دیگر با هدف اشتغالزایی و درآمدزایی به گسترش بازی های سرگرمی پرداختند اما این صنعت برای سازنده آن به صرفه نبوده است. در  ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر دانلود غیرقانونی بازی های خارجی  و بازار سوددهی بازی های داخلی برای سازنده های ان پرداخته است.


روزنامه

روزنامه کسب وکار در موضوع دیگر خود از روی کار آمدن اپلیکیشن اهداء عضو ویژه گوشی های ایفون خبر داد و نوشت؛ شرکت اپل با نصب نرم افزار بسیار آسان اهدای عضو میلیون ها کاربر آیفون را به اهدا ی عضو تشویق می‌کند. در ادامه این روزنامه به توضیحات بیشتری درباره نحوه کارایی این نرم افزار پرداخته است.



روزنامه




گردآوری :زهره کلهر


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار