شکست سندرز در مخالفت با طرح شراکت ترنس-پسیفیک

برنی سندرز در آخرین جلسه حزب دموکرات آمریکا نتوانست حامیان کافی برای مخالفت با طرح شراکت ترنس-پسیفیک را به دست آورد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان بی سی نیوز؛ "برنی سندرز،" نماینده مجلس سنای آمریکا و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری این کشور، در آخرین جلسه حزب دموکرات آمریکا موفق نشد طرفداران کافی برای مخالفت با طرح شراکت ترنس-پسیفیک را به دست آورد. در عوض، کمیته با اصلاحیه ای در زمینه ایجاد محدودیت در اجرای تبادلات تجاری موافقت کرد؛ اما به صورت مستقیم با توافق تجاری میان 12 کشور مخالفت نکرد.

سندرز اکنون این گزینه را پیش رو دارد که برای پیشبرد هدف خود، بحث درباره این مشکل را به کنوانسیون ملی دموکرات ها در اواخر ماه جاری وارد کند.

کلینتون و سندرز هر دو از مخالفان شراکت ترنس-پسیفیک هستند؛ اما دولت اوباما از این طرح حمایت می کند. نمایندگان روز شنبه دو بار اصلاحات شدید و جدی تر را رد کردند.

در حالی که سندرز 70 رای از کل 187 رای این کمیته را در اختیار دارد، وی برای تایید هرگونه اصلاح جدی در طرح شراکت ترنس-پسیفیک، به 20 رای دیگر نیاز داشت. در سوی دیگر 100 رای نیز دراختیار کلینتون قرار داشت. فردی که با وجود مخالفت با شراکت ترنس-پسیفیک، به دلیل حمایت از اوباما کوشید تا هرچه بیشتر اعضا را به ثبت رای منفی در خصوص اصلاحات شدید ترقیب کند.

اصلاحیه ای که در نهایت توانست رای تایید را به دست آورد از سوی اتحادیه های کارگران ارائه شد. این اصلاحیه محدودیت های بسیاری برای شراکت ترنس-پسیفیک ایجاد می کند؛ اما با کلیت آن هیچگونه مخالفتی نکرده است.

در همین حال تیم کمپین انتخاباتی کلینتون با ارائه برنامه ای مشابه طرح پوشش پزشکی سندرز، از هماهنگی هرچه بیشتر این دو کمپین انتخاباتی خبر داد. انتظار می رود سندرز روز سه شنبه در ایالت نیوهمشایر حمایت رسمی خود را از کلینتون اعلام کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار