بورس جان دوباره گرفت

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات روزجاری با افزایش 47.62 واحد به عدد 73 هزار و 764 واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات روزجاری با افزایش 47.62 واحد به عدد 73 هزار و 764 واحد رسید.

براین اساس ارزش کل معاملات بورس تهران از دو میلیارد و 163 میلیون ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن 32 میلیارد و 337 میلیون سهم طی 58 هزار نوبت معاملاتی است.

این گزارش می افزاید شاخص کل هم وزن با 27.60 واحد کاهش به عدد 13 هزار و 683 واحد رسید.

گفتنی است نمادهای جم، فولاد، تاپیکو، شبنا، اخابر با بیشترین اثر مثبت موجب رشد و نماد فارس با بیشترین اثر منفی موجب کاهش دماسنج تالار شیشه ای شدند.

شاخص کل فرا بورس  با 2.10 واحد کاهش به عدد 778 هزار و 50 واحد رسید که براین اساس ارزش کل معاملات از یک میلیارد و 271 میلیون ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن 155 میلیارد و 336 میلیون سهم طی 16 هزار نوبت معاملاتی است.

چراغ تالار شیشه ای سبز شد

همایون دارابی کارشناس بورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت بازار اظهار داشت: امروز نمایشگاه بورس جو مثبتی به بازار انتقال داد به طوریکه شاخص به عدد 47.62 واحد رسید.

وی افزود: نمادهای فولاد مبارکه، پالایشگاه اصفهان، مخابرات رشد قیمت را تجربه کردند و در مقابل نماد های هولیدنیگ خلیج فارس و پتروشیمی پالایشگاه ها به دنبال کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی و اتفاق پالایشگاه بوعلی سینا تاثیر منفی در روند بازار گذاشتند.

دارابی تصریح کرد: با توجه به آنکه ده روز  تا برگزاری مجامع شرکت ها فرصت باقی است از این رو پیش بینی می شود  که بازار طی روزهای آتی کم حجم باشد.




انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، شاخص ، بورس ، نماد ، ارزش ، سهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار