نیویورک تایمز: آیا ترامپ و کلینتون می‌توانند وحدت آمریکا را حفظ کنند؟

روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی به ناتوانی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برای مقابله با بحران‌های اجتماعی موجود در این کشور پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی با اشاره به درگیری هفته گذشته پلیس آمریکا با معترضان سیاه‌پوست در دالاس، که با شلیک پلیس به دو سیاه‌پوست آغاز و با کشته شدن 5 نیروی پلیس پایان یافت، نوشت: در رقابتهای انتخاباتی امسال هیچگاه تا این حد به وجود یک نامزد انتخاباتی وحدت‌آفرین احساس نیاز نشده بود و البته هیچگاه نیز تصور اینکه کدام یک از دو نامزد انتخاباتی حال حاضر آمریکا می‌توانند نقش یک نامزد وحدت‌بخش را ایفا کنند تا این حد دشوار نبود. 

این روزنامه در ادامه نوشت: تاکنون در هیچ دوره‌ای از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دو نامزد اصلی انتخابات به اندازه دونالد ترامپ – نامزد انتخاباتی جمهوری‌خواهان – و هیلاری کلینتون – نامزد انتخاباتی دموکرات‌ها – منفور نبوده‌اند. آنها نه از حمایت کامل حزب متبوع خود برخوردارند و نه در نظرسنجی‌ها، جایگاه بالایی را به خود اختصاص داده‌اند.

ترامپ که خود را مدافع حاکمیت نظم و قانون می‌داند، با انتقادات متعددی که تاکنون نسبت به مهاجران غیرقانونی، مسلمانان، مکزیکی‌ها و سایر اقلیت‌های قومی داشته است، از نظر بسیاری از مردم بیش از هر سیاستمدار دیگری بذر تفرقه و تنفر را در جامعه آمریکا پراکنده می‌کند.  

تفرقه‌افکنی ترامپ در جامعه آمریکا به حدی است که اکنون کلینتون از نظر بسیاری از مردم، برای متحد کردن مجدد کشور گزینه مناسب‌تری به نظر می‌رسد. او در میان اقلیت سیاه‌پوست آمریکا طرفداران زیادی دارد و به صراحت از لزوم احترام متقابل میان دولت و اقلیت‌ها و عشق و مهربانی آنها نسبت به یکدیگر سخن می‌گوید.

نامزد دموکرات‌ها پس از حادثه تیراندازی در دالاس نیز از مردم سفیدپوست آمریکا خواست شرایط زندگی روزمره اقلیت سیاه‌پوست را بهتر از گذشته درک کنند؛ هرچند بسیاری در هر دو حزب اصلی آمریکا معتقدند مهارت‌های کلامی او و مهمتر از همه، صداقت او به اندازه‌ای نیست که بخش زیادی از جمعیت سفیدپوست آمریکا را با خود همراه کند.

بنابراین، می‌توان گفت جامعه آمریکا در بدترین زمان ممکن به یک نامزد انتخاباتی وحدت‌بخش نیاز پیدا کرده است. اعتبار کلینتون هفته گذشته با انتقادات تند پلیس فدرال آمریکا از سهل‌انگاری بیش از اندازه او در استفاده از ایمیل در زمان تصدی وزارت امور خارجه در ذهن بسیاری از مردم آمریکا بیش از پیش خدشه‌دار شد.

در عین حال، ترامپ نیز به تازگی با وجود حمایت از پلیس آمریکا به دلیل تمجید دوباره از صدام حسین – دیکتاتور سابق عراق – و پست توییتری اخیرش علیه کلینتون که رنگ و بوی یهودستیزانه داشت، بسیاری از حامیان خود را ناامید کرد.

در ادامه این مطلب آمده است: رویدادهای ناگوار در آمریکا بعضاً در رقابتهای انتخاباتی به یک فرصت تبلیغاتی بزرگ برای نامزدهای انتخاباتی تبدیل شده‌اند؛ مانند شورش سال 1992 در لس‌آنجلس که بیل کلینتون با سفر به این شهر به خوبی از آن بهره‌برداری تبلیغاتی کرد یا حمایتی که باراک اوباما در بحران مالی سال 2008 از مالیات‌دهندگان آمریکایی به عمل آورد. 

به همین ترتیب، روسای جمهور آمریکا نیز در مواقع بحران نشان داده‌اند که می‌توانند کشور را - ولو برای مدتی کوتاه - متحد کنند؛ درست مانند آنچه که جرج بوش پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 انجام داد.

اما دو حادثه تیراندازی اخیر در اورلندو و دالاس نشان داد نامزدهای انتخاباتی امسال نه تنها قادر به متحد کردن کشور نیستند بلکه ضعف‌های جدی و قابل‌توجهی در این خصوص دارند. 

در واقع، این دو حادثه بیش از آنکه باعث متحد شدن جامعه آمریکا شود، نقاط ضعف ترامپ و کلینتون را در مدیریت کشور مورد توجه قرار داد و بسیاری از مردم آمریکا متوجه شدند چنانچه کشورشان در آینده با بحران بزرگی مواجه شود، هیچ یک از این دو در صورت پیروزی در انتخابات قادر به متحد کردن کشور برای عبور از این بحران نخواهد بود.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۰ تير ۱۳۹۵
مرگ بر ترامپ و کلینتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۰ تير ۱۳۹۵
حکومت آمریکا ؛ مثل حکومت شوروری زیادی سنگین شده است و نمی تواند منافع ملت های متحد را به صورت مساوی و عادلانه تامین نماید . بنا براین حرکت آمریکا در طول زمان به سوی واگرائی و تجزیه پیش می رود .
آخرین اخبار