اهواز؛

بررسی ابعاد کامل حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی ماهشهر

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از اعزام تیم کارشناسی به منظور بررسی عوامل آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی سینا از سوی این کمیسیون به ماهشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فریدون حسنوند گفت: سه‌شنبه جلسه اضطراری با حضور مدیرعامل پتروشیمی ایران، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس و مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا در کمیسیون انرژی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه متولیان امر در این راستا به خوبی پیگیر آتش سوزی بوده اند افزود: در این جلسه گزارش مسئولان در ارتباط با علت و مسائل مختلف فنی و احتمالاً مدیریتی و نیروی انسانی این حادثه بررسی خواهد شد.

حسنوند بیان کرد: کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس نیز در این جلسه حضور خواهند داشت همچنین تیم کارشناسی با حضور افراد متخصص و فنی به ماهشهر اعزام و گزارش علت حادثه را تهیه خواهند کرد.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پس از دعوت حضور وزیر نفت و معاونان این وزارتخانه در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، نظر نهایی این کمیسیون مطابق ماده 49 آیین نامه داخلی مجلس به عنوان یک بیانیه رسمی و اظهار نظر نهایی در مورد این حادثه در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

وی همچنین با تشریح جایگاه شهرستان اندیمشک در استان خوزستان خاطرنشان کرد: ظرفیت، پتانسیل و امکانات این شهرستان باید در راستای حل دغدغه های مردمی و توسعه همه جانبه مورد استفاده قرار گیرد.

فریدون حسنوند گفت: سرمایه گذاری ، کشاورزی ، گاز ، پتروشیمی ،حمل و نقل و سایر موارد نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا شهرستان اندیمشک به جایگاه واقعی خود برسد.

وی شهدای مدافع حرم را افتخاری برای مردم ایران اسلامی و مردم شهید پرور اندیمشک دانست و گفت:کمیته های ارتباط مردمی با هدف برقراری ارتباط با اقشار مختلف مردم و بهره گیری از نظر و پیشنهادهای ارزنده شهروندان برای پیشبرد کارها راه اندازی شدند.

این مقام مسئول با اشاره به اجرای طرح ‌های فرهنگی ، ورزشی و عمرانی درمانی در شهرستان اندیمشک اظهار کرد: برنامه‌ریزی منسجمی برای اجرای این طرح ‌ها در اندیمشک پیش‌ بینی شده که با تلاش و عزم جدی اجرایی خواهند شد.

وی با تشریح طرح های شهرستان اندیمشک در بخش های مختلف اذعان داشت: به منظور بررسی ایجاد بندر خشک در اندیمشک با توان انبار و انتقال 50 میلیون تن بار از حوزه جنوب به سراسر کشور بزودی گروهی کارشناس از سوی هیات مدیره و مسئولان راه‌آهن کشور به اندیمشک اعزام می شوند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.