عارف براتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت به هنرمندان خوشنویسی توجه بیشتری کند

متاسفانه در کشور حدود 5 درصد خوشنویسان در کشور بیمه هستند و ما بقی خوشنویسان تحت پوشش بیمه نیستند.

عارف براتی مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان ایران در خصوص این هنر و قدمت خوشنویسی در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراز داشت: هنر خوشنویسی به اعصار گذشته و زمان‌های بسیار قبل باز می‌گردد و سیر تکاملی آن از زمان خطوط سانسکریت شروع می شود و به زمان معاصر می‌رسد. در حال حاضر در کشور، ما با سه خط نستعلیق شکسته، نستعلیق و نسخ مواجه هستیم و اساتید و هنرجویان بر این سه خط تمرکز دارند.
 
وی ادامه داد: امروز با رشد کمی و کیفی هنر خوشنویسی مواجه هستیم. اوایل انقلاب این هنر تحت شرایط خاصی قرار گرفت و به آن توجه بسیاری شد اما بعدها این هنر کهن از حمایت‌های خوبی برخوردار نبود ولی در دهه اخیر تحرکات بسیاری در زمینه رشد این هنر انجام شد و رشد فزاینده ای در این رشته هنری ایجاد شد. در حال حاضر در کشور نزدیک به 29 هزار هنرجو در 302 شعبه خوشنویسی در کشور در حال فراگیری این هنر هستند. این عدد برای انجمن خوشنویسان ایران بسیار قابل توجه است. از طرف دیگر در دهه شصت نزدیک به 10 استاد خوشنویسی در کشور مشغول به فعالیت بودند اما امروز این افتخار را داریم که اعلام کنیم، قریب به 100 استاد خوشنویسی در کشور به اشاعه این هنر می پردازند.

براتی در بخشی از سخنان خود به توجه دولت به این رشته اشاره داشت و گفت: در آرم انجمن خوشنویسان ایران لفظی است با عنوان «با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی»،‌ اما در عمل به صورت قطره چکانی به این انجمن کمک می شود و این حمایت ها به این میزان نیست که بتوانیم هزینه های سنگین این تشکیلات را بپردازیم.
 
مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان ایران ادامه داد: اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه های دایمی را برای عرضه تابلو های خوشنویسی برگزار کند، شاهد پدید آمدن  بسیاری از آثار هنری خوشنویسی فاخر هستیم.
 
عارف براتی در مورد وضعیت بیمه خوشنویسان نیز گفت: متاسفانه در کشور حدود 5 درصد خوشنویسان بیمه هستند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار