زاهدان؛

سیستان و بلوچستان مهد گونه‌های گیاهی بی‌نظیر

عضو هیأت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: رویشگاه هامون، کویر حاشیه تفتان و حاشیه دریای عمان تنوع گیاهی فراوانی را در برابر پژوهشگران و علاقه مندان قرار داده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛دکتر جعفر ولی زاده افزود: وسعت زیاد استان از شمال تا جنوب و فاصله 1000 کیلومتر آب و هوایی متفاوت و متنوع شرایطی را برای گونه‌های گیاهی بی نظیری فراهم کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر روی برخی از این گونه ها در دانشگاههای استان کارهای تحقیقاتی انجام می‌شود.
عضو هیأت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان بیان کرد: بخشی از آن گیاهان دارویی و صنعتی است و در حال حاضر در گلخانه‌ها روی گیاهان دارویی و صنعتی کار تحقیقاتی انجام می‌شود.
دکتر جعفر ولی زاده افزود: مطالعاتی فیتوشیمی که ترکیبی از زیست و شیمی دانشجویان کارشناسی ارشد پژوهش‌هایی را ارائه کرده اند.
وی بیان کرد: پنیرباد یکی از گیاهان بومی استان است که با انجام یک طرح تحقیقاتی با پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک بر روی آن به نتایج مفیدی دست یافته ایم.
عضو هیأت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: پنیرباد می تواند در انعقاد شیر مورد استفاده قرار گیرد و مایع خوبی برای جایگزینی رنیین داشته باشد.
وی اظهار کرد: در حال حاضر مواد مورد استفاده در تولید پنیر منشاء میکروبی و گیاهی هستند و اگر این عامل در پنیر باد خالص سازی شود می تواند قابلیت صنعتی پیدا کند و به راحتی جایگزین شود.
ولي زاده خاطرنشان کرد: این گیاه در مقایسه با سایر گزینه‌ها از هزینه کمتری برخوردار است.
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار