در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ساماندهی 700 هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت:امسال 700 هکتار از اراضی کشاورزی که با آب های آلوده آبیاری می شد ساماندهی شدند.

ساماندهی  700 هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران

نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در گفتگو باخبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ساماندهی اراضی کشاورزی که با آب های آلوده (فاضلاب ) آبیاری می شد، اظهار داشت: از سال گذشته طبق دستور استاندار تیمی برای ساماندهی آب های سطحی استان تهران و بویژه در بخش آبیاری زراعی جنوب تهران، شهرستان های ری، قرچک، پاکدشت و ورامین که از آب های سطحی استفاده می کردند، تشکیل شد. 

وی افزود : در 6 ماه اول سال 94 حدود 750 هکتار از اراضی کشاورزی از آب های فاضلاب برای آبیاری استفاده می کردند که طبق آمار امسال از 750 هکتار نزدیک به 700 هکتار ساماندهی شدند و مابقی اراضی کشاورزی نیز متعهد شدند تا 50 هکتار باقی مانده را با همکاری و نظارت محیط زیست، دستگاه های اجرایی و اتحادیه های مربوطه ساماندهی کنند.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه برای رفع این موضوع کشت جایگزین مانند پنبه و علوفه دامی را به کشاورزان پیشنهاد داده ایم، تصریح کرد: برداشت محصولات غذایی و کشاورزی با آبیاری غیر متعارف تخلف محسوب می شود و دستگاه های نظارتی ، مراجع قضایی با متخلفان برابر قانون برخورد می کنند.

 ترکی در پایان گفت: کار آبرسانی و انتقال آب از طریق تصفیه خانه های پساب و مجموعه تصفیه خانه جنوب تهران تا پایان سال به دشت های ری، ورامین و قرچک انجام می شود. 

انتهای پیام/ 







  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار