10 میلیون گوشی اندرویدی جهان در معرض خطر

10 میلیون گوشی های اندروید در سراسر جهان ممکن است با بدافزار "hummingbad" آلوده باشند.

10 میلیون گوشی اندرویدی جهان در معرض خطربه گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بدافزار "hummingbad"  بیش از ۱۰ میلیون گوشی در نقاط مختلف جهان را آلوده کرده است.

کارشناسان امنیتی هشدار می دهند، طراحان این بدافزار در هفته های اخیر روش های جدیدی برای توزیع آن یافته اند و با سرعت زیاد در حال انتشار و بخش عمده آلودگی های ناشی از فعالیت های این بدافزار مربوط به چین، هند، اندونزی و فیلیپین است.

روش کار بدافزار"hummingbad" به این صورت است که به عمق سیستم عامل اندروید نفوذ و سپس نصب می شود به این ترتیب از شناسایی خود جلوگیری می کند و به سرعت کنترل کامل گوشی را در دست می گیرد. 

در نهایت برنامه های همراهی را بر روی گوشی های آلوده شده نصب می‌کند و از رفتارهای کاربران در زمان گشت و گذار در اینترنت جاسوسی می کند. 

این بدافزار حدود 300 هزار دلار در ماه برای طراحش درآمد دارد به این ترتیب که با ایجاد کلیک‌های قلابی بر روی آگهی های آنلاین و دیگر رفتارهای مشابه درآمدزایی می کند.

این بدافزار به خصوص بر روی نسخه های قدیمی آندروید به خوبی عمل می کند و لذا کاربران برای درامان ماندن از خطرات احتمالی ضروری است که آخرین نسخه از اندروید را بر روی گوشی های خود نصب کنند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.