برلین: کاهش تقاضای پناهندگی از آلمان/بحران آوارگان هنوز پایان نیافته است

وزارت کشور آلمان اعلام کرد شمار افرادی که در این کشور تقاضای پناهندگی کردند در نیمه نخست سال کنونی به شدت کاهش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت کشور آلمان اعلام کرد شمار افرادی که در این کشور تقاضای پناهندگی کردند در نیمه نخست سال کنونی به شدت کاهش یافت.

وزارت کشور آلمان در این باره اعلام کرد علت این کاهش شدید، اعمال مقررات سختگیرانه تر در این کشور و همچنین مسدود کردن مرزهای برخی کشورها است.

بر این اساس، بر اساس آمارهای منتشر شده وزارت کشور آلمان، طی سه ماهه آخر سال 2015 نزدیک به نیم میلیون نفر در این کشور تقاضای پناهندگی کردند. این در حالی است که این رقم در شش ماهه نخست سال کنونی به حدود 222 هزار نفر کاهش یافت.

در گزارش وزارت کشور آلمان آمده است شمار آوارگانی که در ماه ژوئن تقاضای پناهندگی کردند حدود 16 هزار نفر بود  که در مقایسه با ماه ژانویه، کاهش چشمگیری را نشان می دهد. این رقم در ماه ژانویه برابر با 92 هزار نفر بود. 

وزارت کشور آلمان افزود با وجود این، بحران آوارگان در این کشور به هیچ وجه تمام نشده است و تا پایان آن، مسیری طولانی باقی است.

«توماس دو مزیر» وزیر کشور آلمان در این باره گفت: «من با تمام وجود امیدوار هستم که این الگو، طی ماه های آینده نیز برقرار بماند.»

به گفته کارشناسان، بسته شدن مرزها در تمام کشورهای حوزه بالکان، موافقتنامه میان اتحادیه اروپا و ترکیه در خصوص جلوگیری از ورود آوارگان به یونان از مسیر دریا و همچنین برقراری مقررات سختگیرانه تر در قبال پناهجویان در آلمان از مهمترین علت های کاهش شمار تقاضاهای پناهندگی در این کشور شمرده می شود.

آلمان سال گذشته بیش از یک میلیون آواره را پذیرفت. بیشتر این آوارگان از کشورهای سوریه، عراق و افغانستان بودند که از جنگ می گریختند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار