واکنش دبیر کل سازمان ملل به تبعیض نژادی در آمریکا؛

بان کی مون: هیچ توجیهی برای وقوع حوادث خشونت آمیز آمریکا وجود ندارد

دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد واشینگتن باید به طور جامع، به مساله تبعیض از جمله تبعیض نژادی در اجرای قانون در این کشور بپردازد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بان کی مون -- دبیر کل سازمان ملل متحد -- اعلام کرد آمریکا باید به طور جامع، به مساله تبعیض از جمله تبعیض نژادی در اجرای قانون در این کشور بپردازد.

این اظهارات بان کی مون پس از آن مطرح شد که نیروهای پلیس آمریکا دو مرد سیاه پوست را در ایالت های «لوییزیانا» و «مینه سوتا» به ضرب گلوله کشتند.

بر این اساس،  فرحان حق سخنگوی بان کی مون در بیانیه ای در این باره همچنین کشته شدن پنج افسر پلیس در دالاس آمریکا را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: «هیچ توجیهی برای وقوع چنین حوادث خشونت آمیزی وجود ندارد. کشته شدن دو مرد آمریکایی آفریقایی تبار طی مدت دو روز، باعث شد افرادی که مسئول هستند، درد و رنج بسیاری از مردم آمریکا را تشدید کنند.»

در پایان تظاهرات اعتراض آمیز به کشته شدن دو مرد سیاه پوست توسط نیروهای پلیس در لوییزیانا و مینسوتا که در شهر دالاس برگزار شد، پنج افسر پلیس به ضرب گلوله دست کم یک تک تیر انداز کشته و هفت افسر پلیس نیز زخمی شدند. 

حق در این بیانیه نوشت دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار تحقیقات «کامل و بی طرفانه» در خصوص مرگ این دو مرد سیاه پوست شد.

وی افزود: «این موضوع بار دیگر توجهات را به لزوم پرداختن به مساله تبعیض، از جمله اختلافات نژادی در اجرای قانون (در آمریکا) جلب می کند. به این موضوع باید به شکل جامع پرداخته شود.»

حوادث زنجیره وار کشته شدن مردان سیاه پوست به ضرب گلوله نیروهای پلیس آمریکا در شهرهای فرگوسن، میسوری، نیویورک، بالتیمور و شیکاگو باعث تقویت جنبش «جان سیاه پوستان اهمیت دارد» علیه خشونت های پلیس شده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار