شهرام کرمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

اجرای مجدد «سقراط» در تالار وحدت/ نمایش «خروس می‌خواند» برگرفته از شعر نیما یوشیج

نمایش «خروس می‌خواند» در کنار لحظات شاعرانه با زبانی طنز به مسائل اجتماعی می‌پردازد.

شهرام کرمی کارگردان نمایش «خروس می‌خواند» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره‌ی داستان این اثر گفت: این نمایش با موضوع اجتماعی رابطه خانواده‌ای را روایت می‌کند که از فرزندانشان فاصله گرفتند. در واقع عشق، امید و رابطه‌ی انسانها در زندگی اجتماعی است و ویژگی این اثر نسبت به نمایشنامه‌های دیگرم در این است که این کار با نگاه عمیقی، تحلیل روانشناسانه دارد.

وی ادامه داد: در این اثر انگیزه افراد، کنش‌ها و رفتارهایشان متکی بر جنبه روانشناسانه است چراکه معتقدم رفتارها و کنش‌های هر شخصیتی جنبه روانشناسانه دارد. همچنین بعد از اجرای نمایش پر مخاطب «سقراط» این دومین نمایش گروه تئاتر شایا است که دو ماه مشغول تمرین بودیم و از مرداد اجرایمان در تماشاخانه ایرانشهر آغاز می‌شود.

کرمی ایده‌ی اولیه نمایش را برگرفته  از شعر  «خروس می‌خواند» نیما یوشیج دانست و اظهار داشت: نیما یوشیج شعر بلندی تحت عنوان «خروس می‌خواند» سروده و خروس را نوای امید معرفی کرده البته عنوان این نمایش قرار بود در «همسایگی خانه‌‎ای ما خروس می‌خواند» باشد اما تصمیم گرفتم همان عنوان شعر را برای نمایشم بگذارم.

وی درباره‌ی فضای نمایش گفت: این کار نگاهی اجتماعی دارد و در کنار لحظات شاعرانه با زبانی طنز به مسائل اجتماعی می‌پردازد. تلاش من این بوده که در این شرایطی که مخاطب تئاتر سخت شده کار مورد قبولی را ارائه دهم.

کرمی از اجرای مجدد نمایش «سقراط» کاری دیگر از گروه شایا خبر داد و عنوان کرد: اواخر مرداد نمایش «سقراط» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت که بعد از آن هم اجرای نمایش «خروس می‌خواند» اثری دیگر از گروه تئاتر شایا به کارگردانی خودم در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می‌رود.

گفتنی است؛ در این نمایش که کاری از گروه تئاتر شایا است سید احمد سیدی مطلق تهیه کننده، منوچهر شجاع طراح صحنه، پریدخت عابدین نژاد طراح لباس، سیاوش لطفی آهنگساز، صبا کسمایی طراح نور، ماریا حاجیها طراح گریم، مازیار تهرانی طراح پوستر و رضا موسوی عکاس نیز شهرام کرمی را همراهی می‌کنند اما هنوز بازیگران اصلی این کار مشخص نشده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.