گام به گام تا کنکور 95؛

کنکوری ها متناسب با سوخت و ساز بدن غذا بخورند

رعایت اصول تغذیه ای متناسب با آب و هوا و سوخت و ساز بدن در داوطلبان کنکور از اهمیت بسیاری برخوردار است.

محمدرضا پوردستمالچی مشاور تحصیلی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در روزهای آخر منتهی به کنکور سراسری در خصوص رعایت مسائل تغذیه ای داوطلبان چند توصیه داشت و گفت: هميشه بايد دريافت غذا با نيازهاي متابوليك (سوخت و ساز) بدن متناسب باشد، هم چنین استفاده از غذاهاي چرب را محدود كنيد، زيرا هضم این غذاها سخت تر است و باعث سنگيني و كسلي مي‌شوند و از غذاهاي پروتئيني به ميزان متناسب بهره جویيد؛ پروتئين‌هاي اساسي را در گوشت، جگر، حبوبات (عدس و لوبيا و ...) سويا و مانند آن‌ها مي‌توانيد به‌دست آوريد.

وی با بیان اینکه مواد قندي نياز اصلي فعاليت‌هاي مغزي را تأمين مي‌كنند،افزود: حتماً در جلسه‌ي آزمون نيز مواد هيدرات كربني مثل شكلات، بيسكوئيت و... همراه داشته باشيد تا هنگام ضعف، از آن‌ها بهره گيريد.

این مشاور تحصیلی بیان کرد: استفاده از ميوه‌ها در اين فصل حتما قبل از استفاده باید ضدعفونی شوند؛ خوردن هندوانه، زردآلو، گوجه‌سبز اگر هم‌زمان صرف شوند، باعث ناراحتي‌هاي گوارشي می شود.

پوردستمالچی با اشاره به اینکه خوردن گردو، پسته، بادام و فندق به ميزان مناسب (نه افراط) مفيد است، عنوان کرد: به دلیل گرمای هوا و از دست دادن ميزان فراوان آب و املاح (نمك) حتماً به ميزان مناسب مايعات و نمک در غذا استفاده كنيد.

وی افزود: هرگز در رستوران‌ها و بيرون از منزل غذا نخورید؛ حتي از غذاهايي كه مدت زيادي بيرون از يخچال مانده‌اند نیز استفاده نشود.

این مشاور تحصیلی  گفت: از قرص‌هاي انرژي‌زا هرگزاستفاده نشود چراکه ضرر اين قرص‌ها از منفعت آن‌ها بيشتر است هم چنین به خاطر داشته باشید که بعد از هر وعده غذا بلافاصله مطالعه را شروع نكنيد، زيرا پس از هر وعده غذا جريان خون در اطراف دستگاه گوارش افزايش يافته و از كارايي هوش مي‌كاهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار