تاخت و تاز هنری در گوشه و کنار شهر

برنامه‌های هنری نگارخانه‌ها در هفته سوم تیرماه را در این گزارش بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سومین هفته از تیرماه طبق روال هفته های جدید با هنر آغاز  می شود.
در این هفته، از جمعه گالری ها، نگارخانه ها و مجموعه های فرهنگی با افتتاح چندین  مجموعه این مهمانی را شروع می کنند.
گالری مینا یکی از این مجموعه هاست که نمایشگاهی با عنوان تجلیل ازپیشکسوتان تجسمی را برگزار می کند.
این نمایشگاه از جمعه 18 تیر افتتاح می شود و تا 23ام این ماه ادامه دارد.
گفتنی است پژمان نوروزی گردآورنده این مجموعه است و در آن از آثار 18 هنرمند بهره گرفته است.

گالری اعتماد یک 
این گالری با آثاری از عادله فرزیندر و صفا حسینی از 18 تیر نمایشگاهی با عنوان ورودی را برگزار می کند.
فرزیندر در خصوص این نمایشگاه نوشته است: 
کوبه ها
آویخته چون حلقه ای میان زمین و زمان
به مسیری می نگرم که آغازش در گذشته بود ،حال اش چون رود می رقصد و روان می شود در آینده.
در این مجموعه تلاش کرده ام تا با در آویختن نقش مایه های معماری و نگارگری ایرانی، در کوب هایی با شمایل جدید بسازم. به کارگیری فضا و وارد کردن عناصر زمان و نحوه چیدمان و تعداد کوبه ها؛روایت و خوانش هایست نو از مفاهیمی چون عشق،زن و تنهایی
 این نمایشگاه تا 29 تیر برقرار و پذیرای بازدیدکنندگان است.

گالری اعتماد 2
پیدا و پنهان عنوان نمایشگاهی  است که در گالری اعتماد 2 به نمایش در می آید.
در این نمایشگاه آثاری  از آزاده غضنفری در قالب نقاشی وجود دارد که برای بازدید از آن می توانید تا 29 تیر به این گالری مراجعه کنید.

گالری ایرانشهر
هنرمند به نام عرصه تجسمی ، رضا بانگیز از 18 تیر با آثارش به گالری ایرانشهر می آید.
در این نمایشگاه آثاری در قالب نقاشی، مجسمه و چاپ دستی از این هنرمند در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد که برای بازدید از آن می توانید تا 29 تیر به این گالری مراجعه کنید.

گالری هنر امروز
نمایشگاهی در قالب ویدئوآرت و نقاشی در گالری هنر امروز برگزار می شود.
در این نمایشگاه آثاری از  فرهاد پیلان جواهریان وجود دارد که در نشستی در 25 تیر با حضور خود این هنرمند راجع به آن ها صحبت و بررسی می شود.
تا 29 تیر برای بازدید از این آثار فرصت دارید.

سه در سه 
گالری اُ از  18 تا 29 تیر نمایشگاهی با عنوان سه در سه را برپا می کند.
در  خصوص این نمایشگاه نوشته شده : «سه در سه» عنوان پروژه ای از گالری «اُ» است که با هدف معرفی هنرمندان جوان و نوظهور نخستین دوره‌ی خود را تابستان امسال برگزار می‌کند. این برنامه شامل ۵ نمایشگاه و هر نمایشگاه شامل ۳ نمایشگاه انفرادی است که هریک به مدت ۲ هفته ادامه می‌یابد. هریک از هنرمندان انتخاب شده برای این برنامه در یک طبقه از ۳ طبقه‌ی گالری، آثار خود را به نمایش می‌گذارند. اولویت برگزارکنندگان این برنامه در انتخاب هنرمندان، اصالت آثار، استعداد و آتیه‌دار بودن افراد و همچنین توانایی آن‌ها در استفاده‌ی بهینه از فضای کوچک‌تر اختصاص داده شده به آثارشان است.
هنرمندان منتخب دوره‌ی اول در سال ۱۳۹۵، در حوزه‌هایی چون طراحی، نقاشی، چاپ، مجسمه‌سازی و عکاسی فعالیت می‌کنند و به طور کلی این پروژه نگاهی ویژه به نسل جوانی از هنرمندان ایرانی را ارایه می‌دهد که در مراحل اولیه‌ی حرفه‌ی هنری خود هستند. پرداختن و معرفی هنرمندان جوان و نوظهور همواره یکی از اهداف اصلی گالری «اُ» از ابتدا تا به امروز بوده‌است، با این برنامه امید داریم طیف بیشتری از بازدیدکنندگان را مخاطب قرار دهیم و در عین حال از گروه‌های وسیع‌تری از هنرمندان حمایت کنیم.

گالری ژینوس
نمایشگاه گروهی متشکل از آثار 17 هنرمند از جمعه در گالری ژینوس برپا می شود.
در این نمایشگاه آثاری در قالب حجم و نقاشی وجود دارد که توسط فریبا فولادیان پور جمع آوری شده.
تا 21 تیر برای بازدید از این نمایشگاه فرصت داریدو

گالری کمال الدین بهزاد
این گالری از 19 تا 24 تیر با آثاری از حدود 34 هنرمند نمایشگاه و ورکشاپی را به شرح زیر برگزار می کند: گروه نگارستان، آیین گشایش دومین نمایشگاه نقاشی خود را روز شنبه 19تیرماه ساعت17 الی 20 در نگارخانه کمال‌الدین بهزاد برگزار می‌کنند. در این نمایشگاه گروهی، بیش از 30 هنرمند شناخته‌شده و معتبر تابلوهای خود را به دیوار خواهند آویخت.
هنرمندانی که در این نمایشگاه آثار خود را به بازدید عموم می‌گذارند، از این قرارند: مژگان ابوالحسنی، فائقه ابوالمعصومی، مینا ادیب‌صالح، مصطفی اکبری، محسن بزرگی، مهسا بنی‌صادقی، منا پرویزیان، منیژه جنت‌سرا، نرگس حاج‌کریمی، هنگامه رحیمی، زهرا زارعی، فرانک زهتابیان، سعید سعادت، ندا سیدآبادی، مریم شیخان، راحله صافی، سحر صنیعی، مهدیه عباسی، دلارام فتاحی‌نیا، مرضیه فدایی‌تهرانی، بهاره قربانی، سودابه قلمکار، شراره کدخدایی، احمد کوچکیان، رزا گلباز، زهره محمودی، ابوالفضل محمودی، ژاله مرادی، مهنوش موذنی، فرهاد نعمتی، منیره نوری، نیره‌السادات هندی، فریده هوشنگ‌پور.
همچنین در حاشیه برگزاری نمایشگاه «هنرمندان گروه نگارستان»، چهار ورک‌شاپ رایگان نقاشی با دو تکنیک رنگ روغن و آبرنگ برپا می‌شود که عبارتند از: ورک‌شاپ آبرنگ توسط خانم‌ها منیره نوری و راحله صافی در روزهای 20 و 21 تیرماه و ورک‌شاپ رنگ‌روغن توسط آقایان فرهاد نعمتی و مصطفی اکبری در روزهای 22 و 23 تیرماه ساعت16.
فرهنگسراهایی چون ارسباران، اشراق و مجموعه های فرهنگی دیگری از این تاریخ میزبان نمایشگاه هایی با آثار جدید می شود.

گزارش از فاطمه شهدوست





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار