اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور؛

احتمال وقوع صاعقه و سیلاب ناگهانی در مناطق کوهستانی

سازمان هواشناسی کشور نسبت به وقوع رگبار موقتی باران و سیلاب همراه با صاعقه در پاره ای از مناطق کوهستانی هشدار داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه جدید امروز خود آورده است:پیرو اطلاعیه شماره 37 سه شنبه مورخ 95/04/15 به اطلاع می رساند؛

1) بر اساس تحلیل آخرین داده های هواشناسی در دو روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب روزهای چهارشنبه و پنج شنبه رگبار موقتی باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات کرمان و درپاره ای نقاط جنوب سیستان و بلوچستان  پیش بینی می شود. دراین شرایط احتمال وقوع صاعقه و سیلاب ناگهانی و موقت بویژه در مناطق کوهستانی و دره های پر شیب وجود دارد و بنابراین  برای جلوگیری از خسارت احتیاط لازم بعمل آورده شود.

2) بررسی تصاویر دریافتی از ماهواره های هواشناسی تشکیل توده گردوغباری در مرز سوریه و ترکیه را نشان می دهد، با توجه به مدلهای عددی و حرکت آهسته و غربسوی این توده از اوایل شب وفردا صبح شمال غرب کشور، استانهای آذربایجان غربی، پاره ای مناطق آذربایجان شرقی و کردستان را با غلظت کمتر تحت تاثیر قرار می دهد.

 3) با افزایش سرعت وزش باد در مناطق مرکزی و شرقی کشور، امروز و فردا در جنوب سمنان، شمال اصفهان، قم، مرکزی، جنوب تهران و شمال سسیتان و بلوچستان بویژه منطقه زابل رخداد گرد و خاک دور از انتظار نیست.

از این رو توصیه می شود جهت جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.