دولت پیگیر حل مسئله ریزگردها است

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: با هیاتی در سطح ملی و بین المللی به کرمانشاه سفر کردیم تا مردم بدانند دولت نسبت به موضوع ریزگردها حساس است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  معصومه ابتکار در" نشست نشترک کمیته راهبردی ستاد مقابله با گردوغبار کشور" در استانداری کرمانشاه گفت: در عراق هشت میلیون هکتار و در داخل کشور 2.8 میلیون هکتار کانون گرد و غبار داریم.

وی با اشاره به جدیت دولت درموضوع ریزگردها  ادامه داد: ریزگردها ماهیت فرابخشی دارد و دستگاه‌های مختلفی از جمله سازمان محیط زیست، سازمان هواشناسی، وزارت کشور، وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت و ... با آن درگیر هستند.

به گفته ابتکار در مذاکرات دوجانبه با عراق هم کم کاری صورت نگرفته و حتی در سفری که سال 92 به بغداد و کربلا صورت گرفت مقرر شد با کاشت درخت و سایر اقدامات از وقوع ریزگردها جلوگیری شود که متاسفانه بحران‌هایی رخ داد و کار عملا به نتیجه نرسید.


وی از آمادگی عراق برای مقابله با کانون‌های ریزگردها خبر داد وگفت: ما هم باید از فرصت اربعین در کشور عراق برای کاشت نهال و توسعه فضای سبز برای مقابله با ریزگردها استفاده کنیم.

ابتکار با اشاره اقدامات داخل کشور برای مقابله با ریزگردها از سوی دولت گفت: مقابله با کانون‌های گرد و غبار، ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای عایق کردن منازل و اماکن عمومی، نظام اطلاع رسانی و واکنش سریع، آزادسازی حق آبه تالاب‌ها، مستند سازی وقایع گرد و غبار، آمادگی وزارت بهداشت، جلوگیری از ایجاد کانون‌های داخلی و ...  از جمله این موارد است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.