شیراز؛

وجود بیش از 100 هزار نفر اتباع خارجی مجازدر استان فارس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: در حال حاضر 110 هزار نفر از اتباع خارجی مجاز در استان فارس هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه طرح های جدید برای ساماندهی اتباع خارجی باید ارائه شود افزود: اتباع خارجی که از طریق مبادی غیر قانونی و به صورت قاچاق وارد کشور و استان شده اند، برابر قوانین جمهوری اسلامی ایران باید از کشور خارج شوند.

هادی پژوهش در جلسه کارگروه ساماندهی اتباع خارجی استان فارس خواستار ارائه راهکار و طرح های نو در زمینه ساماندهی اتباع خارجی و تشکیل مجدد گشت مشترک، متشکل از دستگاه های مسئول ذیربط با هماهنگی دستگاه قضایی استان جهت جمع آوری و طرد اتباع خارجی غیر مجاز شد.

وی افزود: هدف اصلی تشکیل جلسات کارگروه اتباع بیگانه، بالا بردن ضریب حساسیت مسئولین استان جهت ساماندهی اتباع خارجی است و این امر مستلزم مشارکت جدی و تعامل تمام دستگاه های استان است.

پژوهش اضافه کرد: استان فارس به دلیل همجواری با استان های شرقی، جاذبه های محیطی و اشتغال، محل تردد و ترانزیت اتباع خارجی غیر مجاز است که این امر امنیت، سلامت و فرهنگ جامعه را تهدید می کند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس ضمن حضور در این جلسه گفت: در حال حاضر 110 هزار نفر از اتباع خارجی مجاز و 27 هزار دانش آموز پناهنده مشغول به تحصیل در استان هستند.

محمد رضا تدین افزود: طرح آمایش 11 اتباع خارجی دارای سکونت مجاز هم اکنون در دفاتر 14 گانه کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان در حال انجام است و تاکنون 14 هزار نفر تایید و مدارک اقامتی آنان تمدید شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار