همدان؛

صادرات 280 میلیون دلار محصول کشاورزی از استان همدان

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از هدفگذاری ۲۸۰ میلیون دلاری صادرات محصولات کشاورزی از استان همدان خبر داد.

صادرات 280 میلیون دلار محصول کشاورزی از استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ منصور رضوانی جلال صبح امروز در بازدید از باشگاه خبرنگاران و در نشستی با خبرنگاران این مجموعه با اشاره به اینکه کشاورزی استان همدان قطب تولید کشاورزی در کشور بوده است، افزود: 3.7 ارزش افزوده تولیدات کشاورزی و 4.5 درصد از وزن کل تولیدات کشاورزی کشور متعلق به استان همدان است.

وی ادامه داد: 29 درصد از ارزش افزوده استان همدان به بخش کشاورزی تعلق که  این میزان در سالهای گذشته 23 درصد بوده که افزایش داشته است.

رضوانی با بیان اینکه  زیرساختهای صادراتی بخش کشاورزی ضعیف است، گفت: اگر کشتارگاه با مشخصه‌های مدنظر بازارهای جهانی در همدان ایجاد شود می‌توان مازاد تولید مرغ که 25 هزار تن است را صادر کرد.

وی جلال از هدفگذاری صادراتی 280 میلیون دلاری برای بخش کشاورزی در سال 95 خبر داد خاطر نشان کرد: این میزان در سال گذشته 240 میلیون دلار بود که با افزایش چشمگیری مواجه است ولی خوشبختانه زمینه‌های صادراتی در بخش کشاورزی فراهم شده و ارتباطات خوبی با کشورهای خارجی برای انجام صادرات برقرار شده است.

این مقام مسئول از 650 هزار هکار از اراضی سطح کشت استان  بشکل زراعی و باغات  خبر داد واظهار داشت: 70 هزارهکتار از اراضی کشاورزی استان مربوط به تولیدات محصولات باغی وزراعی است  که هم اکنون به غیر از میوه های هسته دار از جمله زردآلو و هلو بقیه در وضعیت خوبی بسر می برند.

انتهای پیام/ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.