اصفهان؛

240 هزار معلول در استان اصفهان

در استان اصفهان240 هزار معلول وجود دارد که سالانه هزار و 800 نفر به آنها اضافه می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان گفت: 240 هزار معلول در استان اصفهان وجود دارند و سالیانه در کشور 30 هزار و در استان هزار و 800 معلول به جمعیت معلولان اضافه می‌شوند.
مجتبی ناجی با اشاره به اینکه آگاه سازی جامعه از علل معلولیت‌ها در دستورکاربهزیستی قرار دارد افزود: ارائه خدمات مشاوره ژنتیک با هدف شناسائی افرادی که در معرض خطر به دنیا آوردن فرزند معلول و یا دارای اختلال ژنتیکی هستند از جمله اقدامات این حوزه در راستای پیشگیری از معلولیت است.
وی با اشاره به طرح غربال‌گری شنوائی نوزادان و شیرخوارگان هم گفت: سال گذشته 52 هزار نوزاد در سطح استان مورد معاینه قرار گرفتند در حالی که موالید ما 75 هزار نفر بود و از این تعداد 2 هزار و 900 نفر دچار اختلالات شنوائی و 53 نفر ملزم به کاشت حلزون بودند.
ناجی با بیان اینکه در طرح غربال‌گری بینائی سنین 3 تا 6 سال بالغ بر 167 هزار کودک در استان مورد معاینه قرار گرفتند، اشاره کرد: این تعداد تنها 70 درصد جامعه هدف ما هستند که تعداد 4 هزار و 900 نفر دچار اختلالات بینائی و 737 نفر دچار تنبلی چشم بودند.
معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: سال گذشته 78 هزار نفر موفق به تماس با سامانه تلفنی 1480 شدند، که 10 درصد این افراد اختلالات روان پزشکی و روان شناختی داشته و از این تعداد نیز 30 درصد مشکل افسردگی داشتند.
ناجی افزود: در سال گذشته هزار و 123 تسهیلات بانکی خود اشتغالی در قالب 9 میلیارد تومان به افراد معتاد پرداخت شد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.