تاکید حیدر عبادی بر جمع آوری دستگاه‌های قلابی کشف بمب

نخست وزیر عراق تاکید کرد دستگاه‌های کشف بمب ساخت انگلیس قلابی هستند و باید جمع آوری شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، نیروهای امنیتی عراق در نه سال گذشته سعی کردند تا با استفاده از دستگاه های کشف بمب ساخت انگلیس از انفجار خودروهای بمب گذاری شده جلوگیری کنند؛ اما مدت ها قبل مشخص شد این دستگاه ها قلابی هستند و درست کار نمی کنند.

به تازگی در پی انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در مرکز بغداد، دست کم 157 نفر کشته شدند. حیدر عبادی، نخست وزیر عراق، یک روز پس از این انفجار خواستار از رده خارج شدن این دستگاه ها شد.

پس از مرگبارترین حمله تروریستی در سال جاری در عراق، حیدر عبادی دستور داد درخصوص پرونده فروش این دستگاه های قلابی به بغداد تحقیقات بیشتری انجام شود.

این دستگاه ها در سال 2007 از یک تاجر انگلیسی به نام «جیمز مک کورمیک» به ارزش 53 میلیون پوند خریداری شد. این شخص به 10 سال زندان محکوم شد و هم اکنون در زندان به سر می برد؛ اما دستگاه های قلابی کشف بمب همچنان از سوی نیروهای امنیتی مورد استفاده قرار می گیرند. گفته می شود این دستگاه ها قادر به شناسایی هیچ گونه تهدیدی نیستند.

عبادی در بیانیه ای اعلام کرد: «همه نیروهای امنیتی باید نسبت به جمع آوری و از رده خارج کردن دستگاه های قلابی کشف بمب اقدام کنند. وزیر کشور نیز باید با نهادهای مسئول در امر خریداری این دستگاه ها برخورد کند.»


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۵ تير ۱۳۹۵
ای لعنت حدابرانگلیس صهیونیست هرجاکه منافع اگلیس رادیدید نابودش کنیدکهتمام گرفتاری داخلی وخارجی ما از اوست
آخرین اخبار