جان مک کین:

تا نابودی کامل تروریسم در افغانستان می‌مانیم

هیاتی از سناتورهای آمریکایی که به کابل سفر کرده‌اند، می‌گویند که تا زمانی که خاستگاه و لانه‌های امن تروریسم نابود نشود، از بین نخواهد رفت.

به‌گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ هیاتی از سناتورهای آمریکایی که به کابل سفر کرده‌اند، می‌گویند که تا زمانی که خاستگاه و لانه‌های امن تروریسم نابود نشود، از بین نخواهد رفت.

این هیات سناتورهای آمریکایی به رهبری جان مک کین این موضوع را امروز در دیدار با عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی در کابل عنوان کردند.

عبدالله با این هیات درباره روابط افغانستان و آمریکا و همچنین، روابط افغانستان و پاکستان و موضوعات مهم دیگر بحث و تبادل نظر نمود.

سناتوران هریک لینزی گراهام، جودونلی و بین ساسی اعضای دیگر این هیأت بودند که همراه با جان مکین با رئیس اجرایی افغانستان ملاقات کردند. 

این هیات سنای آمریکا پس از دیدارهایی‌ که روز گذشته با مقام‌های پاکستانی داشتند، وارد کابل شدند.

جان مک کین سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در دیدار با عبدالله عبدالله رئیس اجرایی افغانستان گفت که آنان، از تلاش‌ها و فعالیت‌های مشترک رهبران حکومت وحدت ملی و پیشرفت‌هایی که صورت گرفته، حمایت می‌کنند و توقع دارند که این پیشرفت‌ها همچنان ادامه یابد.

مک کین افزود: آنان شاهد پیشرفت‌های شایانِ فعالیت‌های مشترک رهبران حکومت وحدت ملی هستند و این پیشرفت‌ها باعث شده است که خوشبینی‌ها به آینده بهتر افغانستان افزایش یابد.

وی تاکید کرد که روز گذشته با مسوولان پاکستانی نیز دیدار کرده و با آنان در مورد مبارزه بر ضد تروریسم و اقداماتی که در این راستا انجام داده اند صحبت نموده اند.

مک کین در ادامه گفت: برای مبارزه جدی با تروریزم، فرصت خوبی ایجاد شده و نیاز است که از این فرصت به صورت مشترک استفاده بهینه صورت گیرد.

صحبت در باره شبکه حقانی

این سناتور آمریکایی در همین حال افزود:درباره شبکه حقانی و فعالیت‌های آشکار این گروه با مقام‌های پاکستانی صحبت نموده و از آنان خواسته اندکه در این راستا، گام های عملی بردارند.

سناتورهایآمریکایی در این دیدار با رئیس اجرایی کشور گفتند که دولت و نیروهای نظامی آمریکا، تا زمانی به همکاری‌شان با افغانستانی‌ها ادامه می‌دهند که تروریست‌ها به صورت کامل نابود و جنگ در این کشور به پایان برسد.

دکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی در دیدار با این سناتورها گفت: افغانستان، در جریان سال‌های گذشته پیشرفت‌های زیادی نموده، اما با وجود این پیشرفت‌ها، هنوز هم با چالش‌هایی دست به گریبان است و اساسی‌ترین مشکل، حملات تروریستی است که در بیرون از مرزهای افغانستان تنظیم می‌گردند.

وی سخنانش تاکید کرد که تروریسم افزون بر افغانستان، برای تمام منطقه یک تهدید بزرگ است و ضرورت است که برای مبارزه موثر و همه‌جانبه برضد آن، به سیاست‌های دوگانه و تفکیک تروریست خوب و بد پایان داده شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار