در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

اختلاف نظر سازمان جنگل‌‌‌‌ها و محیط زیست برسر جنگل‌های هیرکانی

یک منبع آگاه گفت: نتایج طرح تحقیقاتی- علمی جنگل‌های هیرکانی نشان از واقعیت تلخ کاهش وسعت آن‌ها دارد در حالیکه سازمان جنگل‌ها و مراتع آماری غیر واقعی و برخلاف آن را ارائه می‌دهد.

اختلاف نظر سازمان  جنگل‌‌‌‌ها و محیط زیست برسر جنگل‌های هیرکانییک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص کاهش مساحت جنگل‌های هیرکانی اظهار داشت: طرح تحقیقاتی انجام شده در جنگل‌‌های هیرکانی نشان از کاهش چشمگیر وسعت این نوع از جنگل‌ها در ایران دارد.
 
وی با بیان اینکه این جنگل‌ها آخرین بازمانده جنگل‌های هیرکانی جهان هستند، گفت: علاوه بر اندازه‌گیری و تحقیقات علمی انجام شده در بستر جنگل‌های شمال، هر عاملی با چشم خود و با حضور در جنگل‌ها از گیلان تا گرگان متوجه حقیقت تلخ کاهش وسعت آن‌ها می‌شود.
 
این منبع آگاه افزود: حاشیه نشنینان جنگل‌های هیرکانی با صراحت این موضوع را اعلام می‌کنند، که نسبت به 10 سال گذشته حجم بسیاری از ریه‌های تنفسی این منطقه از بین رفته، طوریکه حتی همه افکار عمومی و سمن‌ها نیز به این باور رسیده‌اند.
 
وی تاکید کرد: متاسفانه سازمان جنگل‌ها و مراتع به عنوان یک ارگان رسمی که خود را متولی منابع طبیعی می‌داند آمار و ارقامی ارائه داده که نه تنها با نتایج تحقیقات گروه پژوهشگران جنگل‌های هیرکانی کاملا متفاوت است، بلکه آنها را نیز قبول نکرده و تکذیب هم می‌کند.
 
این منبع آگاه ادامه داد: با مخالفت سازمان جنگل‌ها و مراتع از بازگویی واقعیت وسعت جنگل‌های هیرکانی، قطع به یقین مدیریت کلان جنگل‌های این منطقه روبه تخریب رفته و برنامه‌ریزی دولت بدون اطلاعات واقعی به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.
 
وی اذعان داشت: نتایج طرح تحقیقات علمی جنگل‌های هیرکانی به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه شده و به دلیل اینکه سازمان جنگل‌ها، اعداد و ارقام مربوطه به این منطقه را بیشتر از اینها می‌داند، فرصت یک ماهه‌ای برای بررسی میدانی تعیین شده تا اختلاف نظر این 2 سازمان به پایان برسد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: سازمان ، جنگل ، هیرکانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار